Stymulanty konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG-Spożywczy

Abstract
W artykule zaprezentowano problematykę stymulant konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG – Spożywczy. W części teoretycznej podjęto próbę zdefiniowania konkurencyjności przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce rynkowej przez pryzmat dotychczas skonstruowanych definicji z tego zakresu. Następnie opisano metodykę przeprowadzonych badań, której celem było kompleksowe zaprezentowanie aktualnego stanu funkcjonowania przedsiębiorstw przemysłu spożywczego i przeanalizowanie wpływu kluczowych czynników warunkujących ich zarządzanie i rozwój. Badaniu zostały poddane spółki należące do sektora spożywczego Warszawskiej Giełdy papierów Wartościowych należące do indeksu WIG – Spożywczy. W części dotyczącej prezentacji wyników badań przedstawiono stymulanty konkurencyjności spółek należących do indeksu WIG – Spożywczy, do których zaliczono: informatyczne wspomaganie zarządzania organizacjami, właściwie zarządzanie kapitałem intelektualnym spółek, zmiany dotyczące działań zarządów przedsiębiorstw będących wynikiem zachodzących przekształceń kompetencyjnych i intelektualnych oraz odpowiedzialność i etykę – czyli społeczną odpowiedzialność organizacji i zachowania jej etycznych aspektów działalności. Opracowanie zakończone jest syntetycznym ujęciem wniosków i zaleceń z przeprowadzonych badań.
Description
Please visit: http://krzysztoffirlej.pl/
Keywords
Citation
K.Firlej, Stymulanty konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG-Spożywczy [w:] Uwarunkowania rynkowe konkurencyjności przedsiębiorstw (red.) A. Birski, Uniwerstet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2008, s.141-149.
Belongs to collection