Nauczyciel przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej - świadomy wybór czy początek innej drogi zawodowej - komunikat z badań

Abstract
Tekst został poświęcony nauczycielowi oraz jego pracy zawodowej ze szczególnym zwróceniem uwagi na najistotniejsze kwestie, wśród których można wymienić: podmiotowość, autorytet, proces stawania się nauczycielem oraz etapy rozwoju zawodowego. W tekście przedstawiono różne podziały autorytetu oraz fazy tworzenia obrazu nauczyciela w świadomości dziecka. Omówiono wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród studentów pedagogiki, dotyczącego decyzji o wyborze kierunku oraz drogi zawodowej.

This paper is devoted to a teacher and his career. It focuses on the most significant issues from which we can enumerate: the subjectivity, the authority, the process of becoming a teacher and the stages of the professional development. It demonstrates different divisions of the authority and the phases of creating the image of a teacher in the awareness of the child. It discusses the results of questionnaire survey carried out among the students of pedagogy which concerned the students” choice of the subject and professional road.
Description
Keywords
Citation
Joanna Skibska: Nauczyciel przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej – świadomy wybór czy początek innej drogi zawodowej – komunikat z badań. [w:] D. Czajkowska-Ziobrowska, J. Wiśniewski red.: Obszary akademickiej wiedzy naukowej. Pedagogika społeczna. Tematy do dyskusji na XXI wiek. Wydawnictwo Akademickiego Instytutu Naukowo Wydawniczego ALTUS, Poznań 2012, s. 139-149.
Belongs to collection