Projektowanie kryterium ocen w agroturystyce
Abstract
Agroturystyka jest stosunkowo nowym kierunkiem działań szeroko rozumianej turystyki. Stąd też powstał problem oszacowania jakości usług agroturyzmu, do których brakuje kryteriów ocen. W teorii zarządzania do rozwiązywania takich problemów wskazuje się funkcje organizacyjne. Celem opracowania było przedstawienie uzasadnionej propozycji kryteriów oceny pobytu klienta w gospodarstwie agroturystycznym. Do realizacji celu wykorzystano metody: Kluczowych Czynników Sukcesu, analizę literatury, uproszczoną metodę analizy wartości organizacji, metodę analizy i syntezy. W prezentowanym opracowaniu posłużono się funkcjami turystycznymi. Wyodrębnienie funkcji gospodarstw agroturystycznych stanowi uzasadnioną podstawę teoretyczną ułatwiającą dalsze projektowanie uzasadnionych metodologicznie ocen działalności gospodarstw agroturystycznych przy wykorzystaniu odpowiednich kryteriów i skal oceniania. Agritourism is a relatively new branch of a widely understood concept of tourism. Therefore, there is a problem to assess the quality of services for which there are no criteria of evaluation. The theory of management points to the organizational functions as a way of assessment in such cases. The aim of this work is to introduce suggestions for the criteria in evaluating the stay of a customer on a agritourism farm. The following methods were used for this purpose: the key success factors, the analysis of literature, a simplified method for the analysis of organizational value, the method of analysis and synthesis. Moreover, tourist functions were used for the purpose of this paper. The identification of functions of agritourism farms constitutes a justified theoretical base to be used in their further assessment. It will make it easier to develop methodologically justified criteria for agritourism farm evaluation with the use of proper criteria and a scale of evaluation.
Collections
- Artykuły / Articles [16165]