Wykorzystanie badań i systemu informacji w zarządzaniu marketingowym na przykładzie Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej

Abstract
Badanie marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwie powinno być według założenia systematycznie zaplanowanym działaniem polegającym na zbieraniu, analizie i przekazywaniu danych dotyczących jego bieżącego funkcjonowania oraz możliwości rozwoju w przyszłości. W przedstawionym artykule zaprezentowano sposób przeprowadzenia badań marketingowych w zakładach Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej ze szczególnym uwzględnieniem kwestionariusza do określenia marketingowych potrzeb informacyjnych oraz systemu wywiadów marketingowych. Przeprowadzone badania oraz sporządzona na ich podstawie analiza SWOT umożliwiły potwierdzenie potrzeby wykorzystywania systemu informacji marketingowej do bieżącego zarządzania marketingowego w prezentowanej spółdzielni oraz konieczność planowania i prognozowania działań w przyszłości.

Marketing research conducted by a company should be a systematically planned marketing activity based on the accumulation, analysis and transmission of data concerning its current operation and the oportunity of its future development. The article presents the methods of marketing research in Cracow Catering Company with a particular emphasis on a questionaire for marketing information needs and inquiry system. Research and SWOT analysis based on it, pointed to the need of the implementation of the marketing information system in the present marketing management of the above discussed company, as well the necessity of planning and prediction of its future operation. Please visit: www.krzysztoffirlej.pl
Description
Please visit: www.krzysztoffirlej.pl
Keywords
Citation
K.Firlej, 2. Wykorzystanie badań i systemu informacji w zarządzaniu marketingowym na przykładzie Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej, [w:] Adamowicz M., Efektywność zarządzania marketingowego, Prace Naukowe Nr 34, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2005, s. 101-111
Belongs to collection