Opętanie, sacrum i religijna obsesja w opowiadaniu Mai Lidii Kossakowskiej „Hekatomba”
Streszczenie
W przypadku tego utworu Mai Lidii Kossakowskiej "Hekatomba"mówić o multiwariantowości jego interpretacji, Hekatomba jest bowiem tekstem niejednoznacznym, odwołującym się zarówno do chorobowego stanu umysłu, ekstazy religijnej, opętania, jak i do wydarzeń istniejących, rozgrywających się również i poza umysłem bohatera-narratora.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16155]
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Hybrydy gatunkowe, czyli kryminalno-gotyckie zagadki Anny Kańtoch
Olkusz, Ksenia (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008)Egzemplifikacją działań eksperymentalnych w zakresie genologii są opowiadania fantastyczne Anny Kańtoch zawarte w dwóch tomach: Diabeł na wieży i Zabawki diabła. Utwory obu cykli realizują w pełny sposób zasadę kompozycyjną ... -
Opisać zło. Motyw seryjnego zabójcy w najnowszej europejskiej literaturze kryminalnej (na wybranych przykładach)
Olkusz, Ksenia (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2014)Artykuł dotyczy motywu wielkorotnych morderców w europejskiej literaturze kryminalnej (tzw. serial murder). W tekście zdefiniowane zostały cechy dystynktywne i najbardziej podstawowe czynniki psychologiczne, które składają ... -
Konglomerat niesamowitości: „Domofon” Zygmunta Miłoszewskiego jako gra z klasycznym modelem literatury weird fiction
Olkusz, Ksenia (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009)Zygmunt Miłoszewski"Domofon" . Model opowieści grozy nasycony został tutaj szeregiem motywów przynależnych właśnie tej estetyce. Sposób ujęcia przez autora tej problematyki znacznie różni się jednak od klasycznej formuły ...