Koncepcja społecznej odpowiedzialności narzędziem poprawy innowacyjności przedsiębiorstw sektora MŚP
Abstract
Relatywnie niski poziom innowacyjności sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce sprawia, że problematyka ta jest aktualna jako obiekt badań naukowych, głównie w kontekście poszukiwania przyczyn istniejącego stanu i sposobów jego poprawy. Jednym z obszarów badawczych jest poszukiwanie związków pomiędzy koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu a innowacyjnością. Celem naukowym opracowania jest wskazanie, w jakim zakresie praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu mogą przyczynić się do podniesienia poziomu innowacyjności sektora MŚP oraz jakie stosowane są dobre praktyki w tym zakresie. Obiektem zainteresowania są małe i średnie przedsiębiorstwa, w których popularność koncepcji CSR jest zdecydowanie niższa. Artykuł ma charakter przeglądowy. Przeprowadzone studia literaturowe pozwoliły na wskazanie dobrych praktyk związanych ze stosowaniem przez jednostki sektora MŚP koncepcji społecznej odpowiedzialności, które mogą przyczynić się do poprawy innowacyjności
Collections
- Artykuły / Articles [16161]