Reklama w procesie budowania zaufania do marki
Abstract
Artykuł prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące roli przekazu reklamowego w procesie budowania zaufania wobec marki. Zaufanie wobec marki jest ujmowane w kategorii ryzyka zakupowego - im mniejsze ryzyko tym większym zaufaniem konsument obdarowuje markę. Zaprezentowano przegląd literatury z zakresu zaufania, zarządzania marką oraz oddziaływania reklamy na konsumenta. Reklama powinna być wykorzystywana celem budowania zaufania wobec marki w sytuacji, gdy:
• produkt wywołuje wysoki poziom zaangażowania,
• mamy do czynienia z nowymi czy stosunkowo nieznanymi
produktami,
• występuje zróżnicowana oferta produktowa,
• reklama może w sposób precyzyjny prezentować informacje
o produkcie,
• konsument odczuwa ryzyko zakupowe
Collections
- Artykuły / Articles [16158]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.