Ułomność (z) natury. Kobieta w dyskursie naukowym XIX wieku
Streszczenie
Parafrazując tytuł jednej z książek kanonu myśli feministycznej, można powiedzieć, że jesteśmy ubrani w płeć. Płeć jest modna, a kobiecość modna jest jeszcze bardziej. Z samych okładek magazynów dla pań i wszechobecnych reklam mogę dowiedzieć się, jak wspaniale jest być kobietą, jak należy kobiecość praktykować oraz celebrować. Oczywiście, że bycie kobietą jest tu tożsame z byciem konsumentką, a boom na kobiecość to nic innego jak produkt marketingu mający pokazać mi, że aby być sobą w pełni, potrzebuję jeszcze kilku niezbędnych rzeczy, których na pewno nie mam i przez to moja kobiecość jest tłumiona. Odpowiedni cień do powiek przyda mi zalotnego spojrzenia, ładnie ubrane i szczęśliwe dziecko będzie przepustką do elitarnego grona afirmujących matek, a produkt sanitarny odpowiedniej firmy pozwoli menstruować z uśmiechem.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16161]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: