Ewolucja projektu konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy w Gdyni

Abstract
Koszty zakupu taboru w komunikacji elektrycznej są istotnym czynnikiem kształtującym jej funkcjonowanie. W przypadku trolejbusów, przy ograniczonym rynku producentów i klientów ceny nowych pojazdów są stosunkowo wysokie. Trolejbusy niskopodłogowe produkowane przez producentów w Unii Europejskiej i Szwajcarii dostosowywane są indywidualnie do wymagań przewoźników. Zakup pojazdów z rynku wtórnego jest bardzo ograniczony. Przed spółkami przewozowymi, w odróżnieniu od powszechnego zakupu autobusów używanych, stoi trudne wyzwanie odnowy taboru. Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej od 2003 r. wprowadza w życie projekt konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy. W artykule przedstawiono ewolucję tego projektu w latach 2011-2014, polegającą na zastosowaniu zdywersyfikowanych nadwozi i nowoczesnych rozwiązań napędowych.
Description
Keywords
Citation
Połom M., Bartłomiejczyk M., 2015, Ewolucja projektu konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy w Gdyni, Logistyka, nr 4, s. 5375-5382
Belongs to collection