Wykorzystanie efektów uczenia mimowolnego w podnoszeniu jakości życia osób z niepełnosprawnością
Abstract
W pracy przedstawiono, na szerokim tle literaturowym pytania badawcze i oparte na badaniach eksperymentalnych odpowiedzi z zakresu problematyki procesów poznawczych zachodzących z udziałem (jawnych) i bez udziału (ukrytych) świadomości człowieka. Pokazano związki pomiędzy świadomością a przebiegiem procesów poznawczych, wpływem wiedzy ukrytej na podejmowane działania i ich przebieg. Szczegółowo omówiono zjawisko uczenia mimowolnego. W całości opracowania odniesiono się do problemu jawnego i ukrytego przetwarzania informacji przez osoby z niepełnosprawnością, w tym ich wpływ na podnoszenie jakości życia. Jako podstawę rozważań teoretycznych przestawiono doniesienie z autorskich badań osób z wadą słuchu wykonanych w oparciu o założenia teorii poznawczej Zapisu i Przetwarzania Informacji.
Collections
- Artykuły / Articles [16126]