O znaczeniu kontekstu w tworzeniu nazw produktów

Abstract
Komunikowanie w reklamowych procesach nazwotwórczych odbywa się na różnych poziomach i przybiera różne formy. Ich wybór zawsze uzależniony jest od roli, jaką dana nazwa ma spełniać względem odbiorcy. Zupełnie inne kryteria stosuje się, jeśli chodzi o wybór nazw dla dzieci, inne natomiast, gdy adresatem danego produktu ma być człowiek dorosły. Sam mechanizm jest jednak podobny: nazwa ma być nośnikiem pewnych informacji oraz nakłaniać odbiorcę do zainteresowania się produktem i do jego kupna. Szczególnie interesujące wydaje się to, jakiego rodzaju treści nadawcy poprzez nazwę chcą przekazać odbiorcy i poprzez użycie jakich środków chcą wpłynąć na jego zachowanie.
Description
Keywords
Citation
Ryłko-Kurpiewska, A. (2009). O znaczeniu kontekstu w tworzeniu nazw produktów. In: J. Maćkiewicz, E. Rogowska-Cybulska (eds.), Polonistyczne drobiazgi językoznawcze I: materiały sesji jubileuszowej Oddziału Gdańskiego Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego z 23 października 2006 roku. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.