O nowej przestrzeni edukacyjnej w hybrydowym świecie
Streszczenie
Przestrzeń edukacyjna należy do najważniejszych pojęć w obszarze szeroko
pojmowanej edukacji. Często jest jednak rozumiana nieprecyzyjnie, intuicyjnie.
Rozwój nowych technologii, jak też towarzyszące mu przemiany kulturowe, społeczne
i cywilizacyjne oraz rodzący się nowy model człowieka coraz silniej zanurzonego
w świecie cyfrowych mediów – człowieka sieciowego, prowadzą do konieczności
zmiany interpretacji przestrzeni edukacyjnej. Jesteśmy bowiem świadkami przenikania
i łączenia się dotychczas postrzeganych całkowicie odrębnie dwóch światów: realnego
i wirtualnego. W rezultacie powstaje świat, który można nazwać hybrydowym,
w którym granice między światem realnym i wirtualnym są jedynie umowne, dla każ-
dego inne i tracą swój sens. Współczesny człowiek w oraz większym stopniu staje się
obywatelem tego nowego hybrydowego świata. Świat hybrydowy oznacza spektakularne
poszerzenie przestrzeni edukacyjnej. Oferuje on nowe możliwości, ale też niesie
nowe, na obecnym etapie rozwoju trudne do określenia i zdefiniowania zagrożenia.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]