Polski rynek kanałów zdelokalizowanych - analiza zjawiska i rekomendacje

Abstract
W grudniu 2012 r. Departament Strategii Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wraz z firmą badawczą MTReserch przygotował pierwszą w Polsce, kompleksową analizę programów polskojęzycznych rozpowszechnianych z terytorium innych państw, a skierowanych na rynek polski - do polskiego widza. Temat analizy brzmiał "Polski rynek kanałów zdelokalizowanych - analiza zjawiska i rekomendacje", Analiza Biura KRRiT nr 13/2012 grudzień 2012 r. Określenie charakteru i skali zjawiska delokalizacji treści na polskim rynku audiowizualnych usług medialnych; Stworzenie aktualnej listy kanałów „zdelokalizowanych” dostępnych na rynku polskim oraz wskazanie samych podmiotów właścicielskich (nadawców) i miejsca ich zarejestrowania; Stworzenie kompletnej typologii kanałów „zdelokalizowanych” na polskim rynku ze względu na miejsce ich zarejestrowania, właściciela (nadawcę), sposób dystrybucji, krąg kulturowy oraz tematykę (gatunek); Dokonanie analizy 20 proc. kanałów „zdelokalizowanych” o największych udziałach w polskim rynku telewizyjnym pod kątem ich jakości, poruszanej tematyki oraz projektowanej widowni (wydźwięku programu i sposobu jego postrzegania). Dokonanie analizy dostępnej, anglojęzycznej dokumentacji dotyczącej sposobu funkcjonowania rynku linearnych, audiowizualnych usług medialnych oraz aktywności regulatorów w zakresie m. in. pluralizacji oferty programowej, podnoszenia jej jakości oraz zachęcania nadawców do starań o koncesję (ograniczanie efektu delokalizacji) w wybranych krajach Unii Europejskiej istotnych z polskiej perspektywy – Republika Czeska, Wielka Brytania, Szwecja, Niemcy oraz Francja; Przygotowanie rekomendacji działań, mających na celu ograniczenie negatywnych efektów zjawiska delokalizacji treści na polskim rynku linearnych audiowizualnym usług medialnych i zachęcenie zagranicznych nadawców do rejestrowania swoich programów w Polsce.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection