Corporate Foundation’s Relationship With the Founding Company and Its Role in Image Building and Corporate Community Involvement Programmes
Streszczenie
The research presented in this article analyses the mutual relations between corporate foundations and their founding companies, as well as the roles foundations play in building the company’s image and CCI programmes. In order to achieve this goal, the author presents selected theoretical approaches and own research results that were part of a project entitled Corporate foundation as a tool for realizing the company’s social goals, financed by the National Science Centre in Krakow.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Kopeć, Katarzyna (Libron, 2014)Książka Katarzyny Kopeć dotyczy zagadnienia zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury. Autorka przeprowadziła swoją analizę z dwóch perspektyw. Pierwszą jest pozabudżetowe finansowanie kultury, ze szczególnym ... -
Accepted and strong organisational culture in multinational corporations
Rozkwitalska, Małgorzata (Wydawnictwo SAN, 2012)The magnitude of organisational culture, whose significant role is reflected in multicultural entities, particularly multinational corporations (MNCs), is widely discussed in the field literature. Nevertheless, implementing ... -
The Corporate Museum: A New Type of Museum Created as a Component of Marketing Company
Piatkowska, Ksenia Katarzyna (Common Ground Publishing University of Illinois Research Park, USA, 2014)A new type of museum appeared – the corporate museum. The museum institution in this instance has been used as a new marketing device for building corporate identity strategies. Their inception is not based on the existing ...