Analiza potencjalu przeładunkowego Portu Szczecin w obsłudze ładunków skonteneryzowanych

Abstract
Działania inwestycyjne powinny doprowadzić do powstania specjalistycznego potencjału spełniającego obecne i przyszłe potrzeby zespołu portowego. W 2004 r porty dysponują Bazą Kontenerową przy nabrzeżu Czeskim w Porcie Szczecino oraz nowotworzonym Terminalem Kontenerowym w Porcie Świnoujście przy nabrzeżu Hutników. Dodatkowo ciągle aktualne są plany budowy dużego Terminalu Kontenerowego w Porcie Szczecin na terenie Półwyspu Grabowskiego. W ostatnim czasie zrodziła się nowa koncepcja powiększenia zaplecza składowego Bazy Kontenerowej w Szczecinie poprzez adaptację terenów po spółce „Ship Service”. Zasadne jest zatem pytanie czy obecna polityka inwestycyjna portów jest zasadna i zgodna z ich możliwościami finansowymi? Czy nie grozi portom przeinwestowanie? Wreszcie istotne jest określenie zasad współpracy między Portem Szczecin i Świnoujście tak, aby konkurencja na rynku lokalnym przyczyniła się do rozwoju przeładunków kontenerów na zachodnim wybrzeżu Polski.
Description
Keywords
Citation