Innowacyjne zarządzanie jako element uzyskiwania przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw
Abstract
Uwarunkowania i ewolucja organizacji wymaga, aby kierownictwo wprowadzało zmiany. W strategii biznesowej nie wystarczy dostosowywać się do nowych regulacji prawnych, wprowadzać systemy informatyczne, zarządzać przez projekty, czy wdrażać nowe technologie. W celu efektywnego
i skutecznego zarządzania należy wdrażać innowacje w sferze zarządzania, czyli należy wprowadzać zmiany w wewnętrznym działaniu firmy oraz
w dostrzeganiu okazji w otoczeniu.
Przeprowadzone badania wskazały, że małe i średnie przedsiębiorstwa
w dużym stopniu wprowadzają zasady innowacyjnego zarządzania, przez co stają się konkurencyjne na rynku na którym działają. Niemniej jednak właściciele (kierownicy) w badanych przedsiębiorstwach powinni zwrócić większą uwagę na style przewodzenia i systemy motywacyjne. Wprowadzenie zmian w wybranych obszarach może wpłynąć na poprawę pozycji konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw.
Collections
- Artykuły / Articles [16126]