Wykorzystanie kluczowych czynników sukcesu w analizie strategicznej na przykładzie branży piekarniczo-cukierniczej
Abstract
Branża piekarniczo-cukiernicza stanowi bardzo istotną gałąź sektora
rolno-spożywczego, albowiem około 43% ogółu przedsiębiorstw działających
w sektorze rolno-spożywczym stanowią przedsiębiorstwa piekarnicze (które
w swojej ofercie mają również wyroby ciastkarskie). Sytuacja w tej branży jest
trudna i z roku na rok się pogarsza. Zmiany w nawykach żywieniowych, spadek
spożycia pieczywa utrzymujący się od kilku lat i zmieniające się warunki
w otoczeniu wymuszają na przedsiębiorstwach branży piekarniczo-cukierniczej
wprowadzanie zmian, gdyż oczekiwania konsumentów wciąż rosną.
Z wyżej wymienionych względów celem niniejszej części opracowania
jest charakterystyka branży piekarniczo-cukierniczej oraz możliwie szeroka
identyfi kacja czynników stymulujących i hamujących funkcjonowanie
oraz rozwój przedsiębiorstw piekarniczo-cukierniczych. W pracy przyjęto
następującą hipotezę badawczą: identyfi kacja determinantów rozwoju bran-
ży piekarniczo-cukierniczej może stanowić podstawy skoordynowanych
działań na rzecz przedsiębiorstw działających w analizowanej branży zarówno
dla właścicieli, jak i instytucji publicznych.
Dla zrealizowania celu pracy oraz zweryfi kowania hipotezy badawczej
przeprowadzono badania wśród 30 przedsiębiorstw piekarniczo-cukierniczych.
Do badań wykorzystano wywiad oraz kwestionariusz.
Collections
- Artykuły / Articles [16126]