Przeglądaj według tematu "dziennikarstwo"
Wyświetlanie pozycji 21-33 z 33
-
Powieściowy kodeks etyczny profesjonalizującego się dziennikarstwa. "W mętnej wodzie" Józefa Ignacego Kraszewskiego
(Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, 2015)The main objective of this paper is to present a reflection on the process when journalism was becoming a profession at the end of XIX century. This process is depicted in the Kraszewski’s novel In troubled water (W ... -
Prasa kobieca - między advertorialem a informacją. Analiza zawartości i odbioru advertoriali miesięcznika „Claudia”
(Towarzystwo Studiów Dziennikarskich, 2015)Celem artykułu jest analiza tre´sci i form advertorialowego dyskursu, jak równie˙z jego odbioru. Korzystam z analizy zawarto´sci i narz˛edzia kwestionariusza ankiety, by okre´sli´c główne typy advertoriali oraz ustali´c poziom ... -
Prasa samorządów gminnych powiatów kamieńskiego i gryfickiego
(2012)Autor opisuje tytuły prasowe wydawane przez samorządy gmin powiatów kamieńskiego i gryfickiego. Przeanalizowano 7 czasopism pod kątem prawnym, formalnym oraz treściowym. Badania pokazują, że można mówić o wielu cechach ... -
Prywatyzacja dziennikarska jako element komunikacji marek medialnych za pośrednictwem aplikacji
(Uniwersytet Warszawski, Aspra-JR, 2018)In the age of new media, growing popularity of digital-born media outlets has become a central issue for legacy print media. The position of even leading newspapers is challenged by online news sources. Adaptation of mobile ... -
Reprezentacje poezji Wisławy Szymborskiej w polskich tygodnikach opinii w okresie 2-14 lutego 2012
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012)Celem artykułu jest stworzenie opisu różnych wizji poezji Wisławy Szymborskiej, jakie wyłaniają się z publikacji na łamach polskich tygodników opinii (Gazeta Polska, Gość Niedzielny, Newsweek, Polityka, Przegląd, Przekrój, ... -
Rodzaje i zastosowanie konwergencji w aplikacjach polskiej prasy tabletowej
(Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2012)Różnorodne formy przenikania treści są podstawą funkcjonowania prasy tabletowej. Samo publikowanie treści z wydania drukowanego lub serwisu online za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej na tablecie można zakwalifikować ... -
Stosowanie technik tabloidyzacyjnych jako element strategii wydawniczej w prasie regionalnej – przypadek Szczecina
(2013)Na przykładzie "Głosu - Dziennika Pomorza" przedstawiono, w jaki sposób redakcje mediów informacyjnych czerpią z zasobu technik charaterystycznych dla prasy tabloidowej. Jako sygnały stosowania technik tabloidyzacyjnych ... -
Technika moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej
(Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2011)Autor omawia sposoby i efekty moderacji zachowań – zarówno w przestrzeni Internetu, jak i w przestrzeni rzeczywistej – użytkowników serwisu internetowego na przykładzie tygodnika lokalnego „MM Moje Miasto Szczecin” i strony ... -
Urządzenia mobilne szansą dla prasy. Polski rynek aplikacji przeznaczonych dla platformy sprzętowej iPad na tle trendów światowych
(Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2011)W artykule zawarto charakterystykę aplikacji prasy tabletowej publikowanych zarówno przez wydawców polskich, jak i zagranicznych. -
Urządzenia mobilne – szanse i zagrożenia dla dziennikarstwa
(Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, 2012)Główną część publikacji stanowi tabelaryczna mapa szans i zagrożeń dla wydawców prasowych, redakcji oraz dziennikarzy, związanych z postępem technologicznym w zakresie mobilnych urządzeń służących do komunikacji. Zostały ... -
Web 2.0
(Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 2015)Artykuł składa się z dwóch części: próby teoretycznego scharakteryzowania zjawiska oraz omówienia praktycznej realizacji idei Web 2.0. -
Współczesne strategie rozwoju szczecińskich dzienników regionalnych – samodzielnie czy w ramach koncernu?
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011)Szczeciński rynek prasowy jest wyjątkowy, ponieważ funkcjonują tu dwa duże dziennik regionalne z różnymi modelami właścicielskimi: „Głos Szczeciński” wydawany przez koncern „Media Regionalne” oraz „Kurier Szczeciński”, ... -
Wykorzystanie stron w serwisie Facebook przez polskie dzienniki regionalne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, 2014)Przeprowadzone badania ukazują liczbowe cechy komunikacji prowadzonej przez redakcje polskich płatnych gazet regionalnych za pośrednictwem serwisu Facebook. Jako okres analizy przyjęto pierwszy kwartał 2014 r. Badania ...