Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 6240-6259 z 22267
-
“I am thou… Thou art I…”—How Persona 4’s Young Adult Fiction Communicates Japanese Values
(Ośrodek Badawczy Facta Ficta, 2017)Life is Strange, INSIDE, Oxenfree—all these video games represent a seemingly entirely new genre. Young Adult videogames diverge from the male, gloomy grown-up stereotypes and replace them with adolescent protagonists in ... -
„I nikt nie rzuca w nie kamieniami”: romscy imigranci z Polski i ich wkład do polityki Romów/Cyganów/Wędrowców w Zjednoczonym Królestwie
(Muzeum Okręgowe w Tarnowie, 2012)This paper argues that the distinct and important contribution that immigrant Polish Roma have made to the development of general Roma/Gypsy/Traveller Politics in the United Kingdom is partly explicable in terms of the ... -
„I stanie się on częścią tego miejsca”. Jak pomnik staje się pomnikiem
(Muzeum Okręgowe w Tarnowie, 2016)The history of the Memory of the Roma Genocide Memorial erected in the forest in the village of Borzęcin (Little Poland). The piece outlines the idea of the monument’s author – a concept that evolves as the monument is ... -
'I to było wyjście', czyli "Maciuś Wariat" Marcina Świetlickiego
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2017)Michał Pranke w artykule >>'I to było wyjście', czyli "Maciuś Wariat" Marcina Świetlickiego<< analizuje mniej znane, debiutanckie opowiadanie poety. Według niego prozatorski debiut autora powieści "Dwanaście" zarysowuje ... -
I wojna światowa z perspektywy dworu. Źródła do dziejów wsi polskiej w XIX wieku
(Wydawnictwo „Taurus”, 2014) -
Iberyjskie dialekty romskie (From Iberian Romani to Iberian Para-Romani Varieties)
(Muzeum Okręgowe w Tarnowie, 2016)Book-review -
ICA-AtoM, ZoSIA, Cyfrowe Archiwum Instytutu Pamięci Narodowej. Przegląd funkcjonalności systemów informatycznych do zarządzania zasobem archiwalnym
(Instytut Pamięci Narodowej, 2016) -
ICEduTech 2016 Report from a Scientific Conference in RMIT, Melbourne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016) -
Ich heiß auch mit ki hinten. Das Polenbild in "Mein Jahrhundert" von Günter Grass
(Wydawnictwo Szkoły Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2001) -
„Ich komme aus Polen“. Migranten-Literatur als coming out. Emilia Smechowskis Wir Strebermigranten vor dem Hintergrund der Prosa anderer polnischer Migranten in Deutschland
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, 2019)Ziel des Beitrags ist es, das autobiographische Abrechnungsbuch von Emilia Smechowski Wir Strebermigranten im Kontext des literarischen Schaffens der „ers-ten“ (der ungefähr in den Sechzigern Geborenen und allein Ausgereisten) ... -
Ich tanzte, um warm zu werden...“ Metafiktionalität in Josephine. Aus der öffentlichen Biografie der Josephine Baker von Dieter Kühn
(Uczelnia Lingwistyczno-Techniczna, 2017)Analiza utworu Josephine pióra Dietera Kühna pozwala na postawienie następujących tez: 1. Biografia Kühna nie jest biografią tradycyjną, w której autor koncentruje się na zaprezentowaniu autentycznych epizodów z życia ... -
Ich Troje i moja społeczna teoria obciachu : wstęp do Ich-Troje-znawstwa.
(Wydawnictwo SWPS, 2003) -
The Iconography of the Deposition in Ethiopian Painting
(Pindar Press, 1989) -
ICT and Environmental Support for Patients with Frailty Syndrome: CareWell Project, Focus Project and SUNFRA IL Project
(Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu, 2017-03-31)Maintaining wellbeing and independence by elderly people results from implementing the rules of “successful aging” , based on activity and participation in professional and social life, as well promotion of healthy ... -
ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet
(Wyższa Szkoła Zrządzania „Edukacja”, 2016)The technological breakthrough has induced fundamental changes in cultural industries, especially those producing informational goods, e.g. book and press publishing, television and radio production, film production, music ... -
ICT Education in Turkey: National ICT Curriculum to Improve Teaching and Learning
(Studio-Noa for University of Silesia, 2015)ICT becomes more and more important concern for educational institutions and governments for increasing the quality of teaching and learning. Ministry of Education (MoNE) in Turkey aims to be part of this. Policy makers ... -
ICT for Learning and Inclusion in Latin America and Europe. Case Study From Countries: Bolivia, Brazil, Cuba, Dominican Republic, Ecuador, Finland, Poland, Turkey, Uruguay
(Pedagogical University of Cracow, 2019-12-30) -
ICT in Higher Education Teaching: Advantages, Problems, and Motives
(Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego • Katowice 2015, 2016)This paper analyzes some results of a survey for university professors and university management, held by the international research team within the European IRNet Project: International Research Network for study and ... -
ICT security of a state
(Nicolae Balcescu Land Forces Academy Publishing House, Sibiu, Romania, 2015-06-11)The paper presents the impact of the reliable ICT systems on efficient and safe functioning of a state. Moreover, risks which faced communication and information systems have been presented.Furthermore, authors proposed ... -
ICT, digital literacy, digital inclusion and media education in Poland
(Pedagogical University of Cracow, 2019)The chapter presents the conditions related to the use of ICT in the didactic process in Polish schools and the phenomenon of e-inclusion. It contains references to the most up-to-date and relevant resources showing how ...