Wyświetlanie pozycji 3795-3814 z 22338

    • Dzieci cudzoziemskie w polskiej szkole. Portret(y), wyzwania i problemy 

      Herudzińska, Małgorzata (Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2018)
      Cel: Szkoła stanowi swoiste pogranicze kulturowe, w którym szczególną uwagę należy skupić na analizie funkcjonowania nauczycieli, uczniów–cudzoziemców i ich rodziców, innych uczniów, a w związku z tym rodzi się wiele pytań. ...
    • Dzieci i młodzież Kultury 2.0 

      Dziadzia, Bogusław (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018)
    • Dzieci i młodzież w obliczu procesu seksualizacji 

      Nowak, Karolina (Wydawnictwo Naukowe WSG, 2022-06)
      Zjawisko seksualizacji wynika przede wszystkim z licznych przemian społecznych i kulturowych ostatnich dekad. Szerzący się wciąż kult piękna oraz promowanie atrakcyjnego, wręcz „wyprasowanego” wyglądu, w tym podkreślanie ...
    • Dzieci jako towar 

      Zwoliński, Andrzej (Instytut Spraw Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 2013)
      Nowadays, it seems that economics penetrated every single area of human life. In addition to the desire of individuals to possess material goods and an increasing number of objects, which puts them at the appropriate ...
    • Dzieci nauczycielami swoich rodziców. Socjalizacja odwrotna we współczesnej rodzinie 

      Królikowska, Anna (Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, 2015)
      Terminem „socjalizacja odwrotna” zwykło się określać zjawisko wdrażania starszego pokolenia przez młodsze w nowe warunki kulturowe (np. styl życia, moda, twórczość artystyczna). Ma ono miejsce w chwili szybkiej zmiany ...
    • Dzieci Sieci 2.0 - Kompetencje komunikacyjne młodych 

      Siuda, Piotr; Stunża, Grzegorz D.; Dąbrowska, Anna Justyna; Klimowicz, Marta; Piotrowska, Renata; Rozkosz, Ewa; Sieńko, Marcin; Stachura, Krzysztof; Kulczycki, Emanuel (Instytut Kultury Miejskiej (Gdańsk), 2013)
    • Dzieci sieci : kompetencje komunikacyjne najmłodszych : raport z badań 

      Siuda, Piotr; Stunża, Grzegorz D.; Kulczycki, Emanuel; Sieńko, Marcin; Klimowicz, Marta; Muszyński, Damian; Piotrowska, Renata; Rozkosz, Ewa; Dąbrowska, Anna (Instytut Kultury Miejskiej, 2012)
    • Dzieci w kulturze cyfrowej 

      Hussein, Bougsiaa; Cackowska, Małgorzata; Kopciewicz, Lucyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2013)
      Głównym celem prezentowanego artykułu jest przekazanie wiedzy o potencjale edukacyjnym kultury cyfrowej, infrastruktury m-learningowej i jej treści edukacyjnych w obszarze wczesnej edukacji. Tekst prezentuje wzorce uczenia ...
    • Dziecięca kreacja obrazu Boga i religijności. Perspektywa pedagogiczna 

      Heland-Kurzak, Krystyna (Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2021)
      Pierwszy rozdział oscyluje wokół wyjaśnienia takich pojęć, jak obraz Boga, religijność i doświadczenie. Poprzez prezentacje różnych ujęć religijności poszukiwano własnej definicji religijności. Wychodząc od pojęć religijności ...
    • Dzieciństwo jako wartość 

      Piecuch, Ewelina (Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
      The article encompasses the problems of childhood and its influence on the rest of one's life. I have concentrated on this crucial and specific time in life. It is demonstrated by biology, medicine, psychology, and ...
    • Dzieciństwo Jana Eustachego Kossakowskiego na podstawie zachowanych wspomnień 

      Klempert, Mateusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych UW-M, 2016)
      Artykuł ten Autor poświęcił dzieciństwu Jana Eustachego Kossakowskiego, który zaledwie w wieku pięciu lat stracił ojca, niecałe sześć lat później matkę, a w wieku dwunastu lat również i rodzoną siostrę. Opiekę nad młodszym ...
    • Dziecko - podmiot czy przedmiot? 

      Pawłowicz, Jacek Jan (Wydawnictwo UKSW w Warszawie, 2012)
    • Dziecko a rozwód. Bajki dla dzieci rozwodzących się rodziców 

      Lewicka-Zelent, Agnieszka; Korona, Katarzyna (Difin SA, 2015)
      Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach ...
    • Dziecko i dzieciństwo we współczesnym dyskursie pedagogiki społecznej 

      Matyjas, Bożena (Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2022)
      Wprowadzenie. Artykuł zawiera teoretyczne rozważania dotyczące dziecka i dzieciństwa w pedagogice społecznej. Przedstawiono różne ujęcia i koncepcje dzieciństwa, uwzględniające szeroki kontekst nauk społecznych (filozofia, ...
    • Dziecko i ruch w przestrzeni edukacji muzycznej 

      Sadowska, Katarzyna (Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2022)
      Wprowadzenie. Przedmiotem opracowania jest aktywność ruchowa dziecka w szeroko pojętej przestrzeni edukacji muzycznej. Aktywność, o której mowa, jest wywoływana poprzez percepcję muzyki, w tym przede wszystkim – rytmu ...
    • Dziecko jak kryterium przyznania preferencji w podatku dochodowym wybranych państw europejskich 

      Burzec, Marcin (Wydawnictwo KUL, 2013)
      The article rises the question of the tax preferences included in the construction of the personal income tax in selected European countries such as Belgium, France, Spain, Luxembourg, Germany, Portugal, and Italy. It ...
    • Dziecko jako projekt rodzicielski? 

      Szymanik-Kostrzewska, Anna (Difin SA, 2016)
      Książka obejmuje badania współczesnych matek małych dzieci. Autorka za cel przyjęła udowodnienie, iż istnieje współzależność pomiędzy przekonaniami współczesnych matek na temat rozwoju i wychowania dzieci oraz wynikającymi ...
    • „Dziecko najważniejsze na świecie, rodzic odpowiedzialny za jego szczęście”. Przejawy kierowania się matek wybranymi mitami wychowawczymi 

      Szymanik-Kostrzewska, Anna (Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2023)
      Wprowadzenie. Artykuł bazuje na koncepcji mitów wychowawczych autorstwa Janusza Trempały (2010) i dotyczy dwóch z nich – o tym, że dziecko jest najważniejsze na świecie, więc należy mu dać wszystko to, co najlepsze, oraz ...
    • Dziecko w młodszym wieku szkolnym z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania – doniesienia z badań 

      Skibska, Joanna (Wydawnictwo Akademickie ŻAK, 2014)
      Tekst odnosi się do różnic pojęciowych istniejących pomiędzy trudnościami w uczeniu się czytania i pisania a specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania. Przedstawia najistotniejsze uwarunkowania diagnostyczne, ...
    • Dziecko w organizacji pozarządowej, czyli gdzie? 

      Całek, Grzegorz (Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, 2021-12)
      Organizacje pozarządowe w państwie demokratycznym są podstawowym pomostem pomiędzy działaniami instytucji rządowych i samorządowych a zaangażowaniem potencjału obywatelskiego. Często wykraczają one w swoich inicjatywach ...