Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 7213-7232 z 22338
-
Jak badaliśmy? Metodologia i przebieg badania
(Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009)Badania prowadzone przez internet skutecznie realizuje się za pomocą kanałów, którymi na co dzień dociera do użytkowników przekaz marketingowy i sprzedażowy. Najpopularniejsze formy dotarcia do adresata to kampania form ... -
Jak bardzo niebezpieczny jest internet?
(Agora, 2008)Co trzeci polski internauta zna strony, które jego zdaniem stwarzają niebezpieczeństwo dla użytkowników. Ankietowani mówią o materiałach pornograficznych, aktach przemocy i tematyce nazistowskiej. Interesujące jest, że ... -
Jak bronić romantyzmu przed nietzscheańską redukcją?
(Wydawnictwo Naukowe DSW, 2013) -
Jak być moralistą w środkach masowego przekazu? (krótki kurs)
(Rubikon, 2000)Od dawna w środkach masowego przekazu widuje się osoby mające rozstrzygać trudne dylematy. O takich osobach mówi się “autorytety” lub “eksperci”. Warto się zastanowić, czy “ekspert” różni się znaczeniem od “autorytetu” — ... -
Jak być uczonym według Michała Hellera – lektura obowiązkowa
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2019)Właściwie już po kilku pierwszych miesiącch od przejęcia w 2016 roku odpowiedzialności za wydawanie "e-mentora" odczułam silną potrzebę podjęcia na tych łamach kwestii bycia uczonym i sposobu uprawiania nauki. Parokrotnie ... -
Jak bydgoszczanie posługują się Internetem – badanie umiejętności, celów i sposobów używania Internetu w Bydgoszczy
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, 2010) -
Jak daleko sięga demokracja w Europie. Polska, Niemcy i wschodni sąsiedzi Unii Europejskiej
(Europejskie Centrum Solidarności, 2014)Mam nadzieję, że lektura zebranych w raporcie esejów pozwoli lepiej zrozumieć dynamikę tych przeobrażeń i możliwe kierunki rozwoju kultury demokratycznej Europy Środkowo-Wschodniej – pisze we wstępie publikacji Basil Kerski, ... -
Jak dobrze napisać umowę. Kurs dla początkujących wraz z testami
(Wydawnictwo CM, 2019)Niniejszy kurs dostarcza praktycznych wskazówek odnośnie do tego, jak prawidłowo przygotować tekst umowy. Poza krótkim wprowadzeniem na temat tego, czym jest umowa w prawie cywilnym, jakie są jej rodzaje i w jaki sposób ... -
Jak doszło do zadłużenia Polski za granicą w latach 1970-1985. Wspomnienia uczestnika wydarzeń
(Difin SA, 2017)Upływa 37 lat od utraty wypłacalności naszego kraju wobec państw Zachodu. W rezultacie zadeklarowana na początku lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku słuszna polityka „otwarcia Polski na Zachód”, która mogła i powinna była ... -
Jak działa reklama według modelu J.R. Rossitera i L. Percy’ego
(Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu, 2016)Model reklamowy może być z jednej strony wykorzystywany do przygotowania strategii komunikacyjnej, z drugiej zaś może stanowić podstawę organizacji procesu badawczego i identyfikacji sekwencji oddziaływania reklamy na ... -
Jak Feniks z popiołów, jak Dawid z Goliatem... Regres, odradzanie się i konfrontacje prawno-administracyjne Niwki
(University of Gothenburg, Gothenburg, 2015)W badaniach przeszłości urbanistycznej ziem polskich istotne są nie tylko bardziej ogólne opracowania, w których wnioskujemy na podstawie zjawisk obserwowanych w wielu miejscowościach. Ważne są tez studia przypadków, w ... -
Jak filozofia empirystyczna zmienia myślenie socjologa na temat religii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., 2011-09)W niniejszym artykule autor rozważa trzy kryteria "dobrej definicji religii", wskazując że najważniejsze jest kryterium empirystyczne. Pozostaje to w zgodzie z Wymogiem Hume'a, które determinuje czy słowo jest sensowne ... -
Jak grają pary? : dynamika wpływu społecznego w bliskich związkach.
(Wydawnictwo SWPS, 2008)Praca ta dotyczy zjawiska dynamiki wywierania wpływu w bliskich związkach. W dostępnej literaturze brak jest jakichkolwiek opisów tego zjawiska. Przeprowadzono badanie, które miało odpowiedzieć na trzy pytania: 1) czy ... -
Jak Internet przyspiesza przemiany społeczne? : modyfikacja modelu wpływu społecznego Nowaka-Szamreja-Latané
(Biblioteka Jagiellońska, 2013) -
Jak inwestować w Rosji
(Wydawnictwo „Dziś”, 2007) -
Jak ludzie dorośli myślą o problemach związanych z gotowością szkolną dzieci?
(Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2023)Wprowadzenie. W okresie dorosłości znaczenia nabierają postformalne sposoby rozumowania, ponieważ te formalno-logiczne nie pomagają rozwiązaniu problemów o treści życiowej (Gurba, 1993). Problemy te są powiązane głównie z ... -
Jak mit jednoczy Europę? Analiza arturiańskich elementów kultury symbolicznej jako czynników spajających współczesną Europę
(Collegium Civitas Press, 2013)Wprowadzenie 7 Zastosowania pojęcia europeizacji 15 Europejskie źródła kultury zachodniej 51 Mediewalizm i metafora neośredniowieczna 61 Mit i myślenie mityczne w zasobach kultury symbolicznej 79 Tradycja a mit ... -
Jak możliwa jest teoria negocjacji?
(Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nauki Polskiej, 2006)Artykuł ten jest próbą wskazania teorii w ramach, której możliwe jest rozumienie procesu negocjacji. Trudno jest odnaleźć teorie, które bezpośrednio odnoszą się do procesu negocjacji, dzieje się tak głównie dlatego, że ... -
Jak możliwy jest olimpijski internacjonalizm? O roli doktryny wzajemnego szacunku w olimpizmie i edukacji olimpijskiej
(Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2016-10-01)Olympism from the very beginning was a global project and therefore had to take into account the diverse cultural background. Coubertin making international understanding and peaceful co-existence as one of the fundamental ... -
Jak można rozumieć doświadczanie Górnego Śląska?
(Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, 2014)The aim of the paper is to present the different ways of understanding the experience. How to understand the experience of the region? The author analyzes the experience of external and internal reality of Upper Silesia. When ...