Przeglądaj według afiliacji "Ateneum - Szkoła Wyższa"
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 56
-
Applying Management Techniques in Polish Libraries
(Biblioteka Narodowa, 2007)W artykule opisano wpływ wykorzystania metod i technik zarządzania na skuteczność funkcjonowania bibliotek. Przedstawiono grupę metod, które mogą być stosowane w pracy bibliotek oraz kryteria, jakimi powinna kierować się ... -
Bibliotekarz – przewodnik po księgozbiorze, wiedzy i informacji
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2013) -
Bibliotekarze i czytelnicy w dobie nowych technologii i koncepcji organizacyjnych bibliotek
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2013) -
Biblioteki Saksonii i Turyngii – europejskie centra multimedialne. Wyjazd studyjny członków Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich do bibliotek niemieckich
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2011) -
Biznesplan w działalności biblioteki
(Wydawnictwo Ateneum, 2009) -
Coaching i mentoring. Metody przekazywania specjalistycznej wiedzy zawodowej w sektorze usług informacyjnych
(Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, 2008)Artykuł przedstawia dwie metody zarządzania wiedzą w organizacji: coaching i mentoring. Ilustruje genezę ich powstania, główne cele stosowania, zasady funkcjonowania, etapy wdrażania obu metod oraz możliwości i walory ich ... -
Coaching i mentoring. Metody przekazywania specjalistycznej wiedzy zawodowej w sektorze usług informacyjnych
(Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, 2008)Artykuł przedstawia dwie metody zarządzania wiedzą w organizacji: coaching i mentoring. Ilustruje genezę ich powstania, główne cele stosowania, zasady funkcjonowania, etapy wdrażania obu metod oraz możliwości i walory ich ... -
Czytelnik czy konsument wiedzy? Nowe podejście do użytkowników bibliotek
(Firma Księgarska Wiesława Juszczaka, 2008)W artykule zostało przedstawione znaczenie terminów czytelnik, użytkownik, konsument i klient. Zaprezentowane zostały zmiany w nazewnictwie, które pojawiają się w stosunku do użytkowników bibliotek oraz zanalizowane przyczyny ... -
Development of methods of management in polish libraries and centers of information. Existing solutions, new trends and directions of research
(World Scientific, 2011)The paper presents a recent transformations of management methods in libraries and information centers. There is discussed an influence of management techniques on the effectiveness of library services. The variety of ... -
Dobór i ocena efektywności szkoleń pracowników biblioteki
(Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2010)W referacie przedstawiono cele i zasady funkcjonowania w bibliotekach systemu efektywności szkoleń. Krótko zaprezentowano metody doboru szkoleń na potrzeby bibliotek, a także metody oceny ich efektywności w kontekście ... -
Działania public relations jako źródło informacji marketingowej o klientach bibliotek naukowych
(Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, 2010) -
Elektroniczny wizerunek biblioteki
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2008) -
Jakość obsługi użytkownika biblioteki jako element koncepcji marketingowej
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2010)W referacie przedstawiono zasady filozofii obsługi użytkownika w ramach koncepcji marketingowej. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w polskich bibliotekach ilustrujące, jak wykorzystywana jest ta koncepcja w ... -
Jolanta Laskowska: Ruch wydawniczy w Trójmieście po II wojnie światowej (1945-1989). Gdańsk: Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 2009. 276 s. ISBN 978-83-7326-626-1
(Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2009)Nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego ukazała się interesująca praca Jolanty Laskowskiej, omawiająca ruch wydawniczy Gdańska, Gdyni i Sopotu, od czasu zakończenia II wojny światowej do okresu transformacji 1989 r. ... -
Kompetencje zawodowe bibliotekarzy. Metody badania
(Biblioteka Główna Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2010) -
Koncepcje motywowania pracowników. Przegląd rozwiązań implementowanych w bibliotekach. Analiza wyników badań
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2012)Rozwój współczesnego bibliotekarstwa, poza istotnym trendem nakierowanym na wprowadzanie nowoczesnych form archiwizacji, wyszukiwania i udostępniania danych, związany jest ze zmianami w zakresie kierowania personelem. Nowe ... -
Koncepcje organizacji bibliotek
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2012) -
Kształtowanie pozycji bibliotek na rynku usług informacyjnych i edukacyjnych wskutek działań lobbingowych
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2012)W artykule przedstawiono działania lobbingowe na rzecz bibliotek na przykładzie Polski. Poruszono także kwestię pozytywnych skutków oraz zagrożeń płynących z działań lobbingowych. -
Kultura organizacyjna jako przedmiot zarządzania niematerialnymi wartościami organizacyjnymi biblioteki
(Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2008)The paper presents the meaning of term "immaterial organizational value" and, moreover, its types, role, and significance in library management. The importance of a library corporate culture as an example of immaterial ... -
Marketing biblioteczny: rozważania, dyskusje, konteksty
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2007)