Przeglądaj według afiliacji "Szkoła Główna Handlowa"
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 69
-
L'avenir de la musique apres la revolution numerique: opportunites et contraintes pour l'industrie du disque
(2011)La révolution numérique est un phénomène assez récent, elle a cependant influencé très fort les industries créatives, parmi lesquelles l’industrie du disque. Assimilée souvent au piratage et donc considérée ... -
Bohater reklamowy, czyli jak budować wiarygodność w reklamie
(Szkoła Główna Handlowa, 2013)Głównym celem opracowania jest określenie, jaką rolę pełni bohater pojawiający się w reklamie oraz opisanie prawidłowości w zastosowaniu wizerunku osoby wiarygodnej w przekazie reklamowym. Identyfikacja technik perswazyjnych ... -
China's Economic Statecraft: The Role of the Belt and Road Initiative
(International Strategic Management Association, 2021-05)Purpose: The research aims to examine China's economic activities around the world from the broad perspective of the country's economic security. The authors begin with explaining the concept of economic statecraft and ... -
Classic Approach to Business Coaching
(University of Zilina, 2011)The purpose of this paper is to present business coaching in a classical way. An overview of coaching definitions will be provided. Attention will be drawn to coaching components and varieties. Moreover, a brief description ... -
Coaching jako instrument rozwoju zawodowego
(Politechnika Łódzka, 2010) -
Coaching jako narzędzia wpierające rozwój organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010) -
Consumer’s awareness: actions targeted at a respectful treatment of women in advertising in Poland
(SGH, 2008)The paper presents the fi rst attempts at the Polish consumers’ dialogue with enterprises concerning a particular social issue which is violating dignity and discrimination against women in advertising. One of the main ... -
Czynniki wpływające na sukces kooperacji polskich przedsiębiorstw w innowacjach (w przekroju branżowym)
(Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2012)Artykuł porusza kwestie czynników sukcesu kooperacji w innowacjach polskich przedsiębiorstw. W pierwszej części prezentowany jest przegląd literatury, z uwzględnieniem definiowania terminologii innowacji i kooperacji. ... -
Dr Leszek Allerhand (1931–2018)
(Naczelna Rada Adwokacka w Warszawie, 2018) -
Działalność i organizacja Zakładu Ubezpieczeń od Wypadków we Lwowie w latach 1919–1933
(Wydawnictwo Gajt, 2015)Organization and Operation of Accidents Insurance Company in Lwów between years 1919–1933 The text presents the history and operation of Accidents Insurance Company in Lwów from gaining the independence of Poland until ... -
Factors Determining the Competitiveness of Entities on Global Market
(Politechnika Łódzka, 2011)Analyzing the aspect of competitiveness, the approach to it may be bi-polar. On the one hand, the object of interest is the competitiveness of entities in the meaning of enterprises. This is grasped in a more microeconomic ... -
FAIL! Are We Headed towards Critical Failure Studies?
(Routledge, 2023)The chapter outlines the scope and structure of the Routledge International Handbook of Failure. It makes a point about the tendency in recent works on failure to advance critical rhetoric and provides a genealogical ... -
Global LNG Market
(Ignacy Lukasiewicz Energy Policy Institute, 2017-06-26) -
Growth Strategies – Case Study
(Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2011)Companies start their business concentrating on the market of the of their closest vicinity. Along with the growth of the enterprise activity on a given market and its saturation with their products, such companies ex-pand ... -
Historical Cities 3.0: Residents and Visitors – in Search of Quality and Comfort,
(Municipality of Krakow, 2018) -
Innovation Against Cooperation
(Mfiles.pl, 2012) -
Islam i obywatelskość w Europie
(Elipsa, 2006)Jednym z celów tej książki jest próba analizy niektórych procesów składających się na budowę nowego typu tożsamości muzułmańskiej, która oddala się od muzułmańskiej polityki tożsamości opartej na podkreślaniu inności, w ... -
Jakość współpracy w innowacjach
(UE Wrocław, 2012)