Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10

    • Autonomia studenta w procesie studiowania 

      Ciechanowska, Dorota (2011)
      Nowdays education face numerous challenges due to economic and social demands. Students are not any more tools in teachers hands. Adaptive education is being replaced by transformative education. Freedom of student, ...
    • Concept Maps as a Wholeness Approach to Issues of Global Education 

      Ciechanowska, Dorota (Katedra spoločenských vied, Technická univerzita v Košiciach, 2016)
      Global Education is an educational perspective resulting from the fact that contemporary people live and interact with each other in an increasingly globalized world. With global education, we can build a global consciousness. ...
    • Kształcenie i studiowanie w szkole wyższej 

      Bereźnicki Franciszek ("Pedagogium" Wydawnictwo OR Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie, 2014)
      Learning and studying in higher education The training and study significantly affects the proper functioning. Education is a sum of conscious, planned and systematic activities of university level education. In modern ...
    • Neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych 

      Ciechanowska, Dorota (Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2016)
      Intencją tekstu jest zwrócenie uwagi na fakt indywidualnego zróżnicowania procesów uczenia się. Dotyczy ono zarówno wieku uczących się i związanej z tym sprawności uczenia się, jak i środowiska, w którym zachodzi uczenie ...
    • Od edukacji ustawicznej do całożyciowego uczenia się- potrzeba kształcenia kompetencji uczenia się. 

      Ciechanowska, Dorota (Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu, 2004)
      W artykule podjęto zagadnienie przesunięcia odpowiedzialności za organizowanie form i sytuacji uczenia się z instytucji edukacyjnych na uczacego się. Przedstawiono źródła idei edukacji ustawicznej, jej założenia w poglądach ...
    • Student Responsibility In Deep Learning 

      Ciechanowska, Dorota (Oficyna Wydawnicza “Humanitas” Sosnowiec, 2014)
      Universities are faced with the necessity of redefining their educational goals in relation to the newly-defined tasks posed to the academic education. The outcomes of university education defined in the language of ...
    • Studiowanie jako przekraczanie ograniczeń habitusu wynikłe z dążeń emancypacyjnych 

      Ciechanowska, Dorota (2012)
      Social phenomena which characterize higher education can be viewed from the perspective of social inequality regarding access to education, restrictions on the reproduction of cultural and rigidity of social status. ...
    • The contemporary university as a threat to learner autonomy 

      Ciechanowska, Dorota (Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2015)
      The modern university was shaped by the centuries-old tradition of European universities. The idea established in the last century thanks to Humboldt, where the university is a community of professors, in which knowledge ...
    • Uczenie się głębokie jako efekt studiowania 

      Ciechanowska, Dorota (Pedagogium, 2012)
      Dynamiczne zmiany ekonomiczne i polityczne wpływają na zadania edukacji akademickiej. Ulega ona głębokim przeobrażeniom. Potrzeby gospodarcze i wynikająca z nich polityka państwa wpływają na charakter wiedzy przekazywanej ...
    • Uczenie się głębokie jako efekt studiowania 

      Ciechanowska, Dorota ("Pedagogium" Wydawnictwo OR Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie, 2012)
      Dynamic economic and political changes influence the task of academic education. It undergoes profound changes. Economic needs and the resulting government policy affect the reduction of nature of knowledge transferred ...