Przeglądaj według autora "Kwiecińska, Monika"
-
Bariery konkurencyjności lokalnych organizacji niedochodowych
Kwiecińska, Monika (Ośrodek Studiów Strategicznych i Zarządzania Techniką Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej przy współpracy Zarządu Głównego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa w Warszawie, Oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Częstochowie, 2003)Artykuł opisuje aktualną sytuacje lokalnych instytucji niedochodowych w kontekście barier utrudniających im skuteczne konkurowanie z organizacjami for profit na rynku usług społecznych. Wskazuje również potencjalne ... -
Corporate Community Involvement - Agency Perspective
Kwiecińska, Monika (Foundation of the Cracow University of Economics, 2012)The article's aim is to set the theoretical and empirical ground for application of companies' social action. Various form in which companies achieve their social goals will be analyzed, along with the institutions that ... -
Corporate foundation as a tool for achieving corporate social goals
Kwiecińska, Monika (Zeszyty Naukowe UNIWERSYTETU PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNEGO w SIEDLCACH Nr 100 seria: Administracja i Zarządzanie, 2014)In Poland the number of corporate foundations has increased rapidly in recent years. Such non-profit entities, established by companies, have not only become more numerous but also become more significant for the founding ... -
Corporate Foundation’s Relationship With the Founding Company and Its Role in Image Building and Corporate Community Involvement Programmes
Kwiecińska, Monika (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2015)The research presented in this article analyses the mutual relations between corporate foundations and their founding companies, as well as the roles foundations play in building the company’s image and CCI programmes. In ... -
Filantropia korporacyjna i jej znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstw – przegląd badań
Kwiecińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015)W literaturze pojawia się coraz więcej danych wskazujących, że filantropia korporacyjna przynosi takie korzyści, jak: wzrost sprzedaży i udziału w rynku, wzmacnianie pozycji marki, poprawa wizerunku, wzrost zdolności ... -
Fundacja korporacyjna jako narzędzie realizacji celów społecznych przedsiębiorstwa
Kwiecińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011)Celem artykułu jest analiza literatury dotyczącej fundacji korporacyjnych na świecie i w Polsce oraz wskazanie potrzeby dalszych badań naukowych nad tymi organizacjami. Ponadto autorka proponuje obszary, problematykę i ... -
Fundacja korporacyjna jako narzędzie sukcesu w realizacji strategii społecznego zaangażowania przedsiębiorstw
Kwiecińska, Monika (Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011)Celem artykułu jest zaprezentowanie dotychczasowych wyników badań literaturowych na temat fundacji korporacyjnych w Polsce i na świecie, ich funkcjonowania i sposobów osiągania sukcesu w realizacji strategii społecznego ... -
Fundacja korporacyjna- narzędzie PR czy wyraz społecznego zaangażowania przedsiębiorstwa?
Kwiecińska, Monika (Wydawnictwa Fachowe CeDeWu Sp. z o.o. ; Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, 2013)Celem niniejszego opracowania jest znalezienie odpowiedzi na zadane w tytule pytanie: Czy fundacja korporacyjna jest narzędziem PR czy też wynikiem przemyślanej decyzji o zaangażowaniu się firmy w działania społeczne? W ... -
Fundacje korporacyjne i ich miejsce w realizacji idei zaangażowania społecznego pracowników firm-założycieli
Kwiecińska, Monika (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, 2013)Zaangażowanie w inicjatywy społeczne pracowników przedsiębiorstw, m.in. poprzez wolontariat pracowniczy, staje się jedną z bardziej popularnych form działań społecznych firm i realizowane jest m.in. poprzez funkcjonowanie ... -
Global and Regional Determinants for Engaging Corporate Foundations in Company Restructuring
Kwiecińska, Monika (Foundation of the Cracow University of Economics, 2013)The article describes changes in the environment to which companies must adapt in order to maintain or improve their competitiv position. Performing activities within the field of social involvement such as creating corporate ... -
Innowacyjność organizacji niedochodowych. Treść i uwarunkowania
Kwiecińska, Monika; Jagoda, Henryk (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu., 2004)Artykuł analizuje cechy organizacji non-profit i ich wpływ na treść i uwarunkowania innowacyjności tych podmiotów. -
Koncepcja społecznego zaangażowania przedsiębiorstw CCI (Corporate Community Involvement) – teoretyczne i praktyczne podstawy zmiany w postrzeganiu roli przedsiębiorstwa w otoczeniu
Kwiecińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014)Celem artykułu jest analiza teoretycznych i praktycznych podstaw rozpowszechniania się wśród przedsiębiorstw koncepcji CCI, czyli społecznego zaangażowania. Przedmiotem analizy są aspekty teoretyczne i zjawiska obserwowane ... -
Kultura organizacyjna w organizacjach non-profit - wyniki badań
Kwiecińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008)Niniejsze opracowanie ma na celu identyfikację typów kultury organizacyjnej w organizacjach non-profit na podstawie badania własnych autorki prowadzonych w latach 2005-2006. Badaniami objęto 120 stowarzyszeń i fundacji w ... -
Lokalne instytucje niedochodowe jako narzędzie integracji społeczności lokalnych
Kwiecińska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2002)Referat charakteryzuje lokalne instytucje niedochodowe i wskazuje na ich istotne znaczenie w procesie integracji lokalnych społeczności w Polsce. Instytucje te jako formy obywatelskiej aktywności integrują swoje działania ... -
Organizacje niedochodowe partnerem przedsiębiorstw w realizacji strategii społecznej odpowiedzialności
Kwiecińska, Monika (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN ; Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2004)Artykuł uzasadnia tezę, że istnieje potrzeba i możliwość stosowania różnych form współpracy w obszarze realizacji strategii społecznej odpowiedzialności pomiędzy przedsiębiorstwami, a reprezentującymi społeczeństwo, ... -
Organizational Culture in Non-profit Organizations - Research Findings
Kwiecińska, Monika (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, 2008)This paper aim at identifying types oforganizationał culture in non-profit organizations on the basis of the authors own research conducted over the period of 2005-2006. The research covered 120 associations and foundation ... -
Perspektywa rozwojowa w kształtowaniu przywództwa
Kwiecińska, Monika; Grzesik, Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2017)W artykule sformułowano cel o charakterze poznawczym odnoszący się do przedstawienia perspektywy rozwojowej jako istotnego wymiaru współczesnego przywództwa. Podjęte rozważania są podporządkowane problemowi dotyczącemu ... -
Pozafinansowe motywy wpływające na decyzje o zaangażowaniu się przedsiębiorstw w działania filantropijne
Kwiecińska, Monika (Dom Organizatora, 2015)Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań różnych autorów oraz fragmentów badań własnych, których wyniki stawiają pod znakiem zapytania dominujący paradygmat dotyczący filantropii korporacyjnej, który mówi, że ... -
Społeczne zaangażowanie przedsiębiorstwa jako koncepcja zarządzania
Kwiecińska, Monika (Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, 2014)Zasadnym wydaje się postawienie pytania czy mamy już do czynienia z koncepcją zarządzania w przypadku społecznego zaangażowania przedsiębiorstw? W literaturze przedmiotu nie znajdujemy jednoznacznego rozstrzygnięcia, ... -
Strategia odpowiedzialnego biznesu - czyli więcej niż zysk
Kwiecińska, Monika (Akademia Ekonomiczna w Krakowie Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Europejskie Stowarzyszenie Zarzadzania CECIOS, 2003)Tradycyjne sposoby organizowania i zarządzania przedsiębiorstwem odnoszące się do wartości akcji nie wystarczają obecnie aby odnieść sukces. Nie pozwalają na osiąganie równowagi między interesem akcjonariuszy i społeczeństwa. ...