Przeglądaj według autora "Osiński, Zbigniew"
-
Architektura informacji polskich internetowych serwisów edukacyjnych
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo SBP, 2013)Polskie internetowe serwisy edukacyjne tworzone są przez różnorodne podmioty. Te, które można uznać za bardziej oficjalne, związane z konkretnymi urzędami, instytucjami i organizacjami, oparte są najczęściej o architekturę ... -
Bariery wykorzystania Internetu w polskiej edukacji
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej Kielce, 2011)Internet nie jest należycie wykorzystywany w procesie edukacji w Polsce mimo, że potrzeby społeczno-ekonomiczne tego wymagają. Nie wynika to ani z braku pedagogicznych teorii, czy niedostatku pomysłów na rozwiązania ... -
Bibliometria metodą analizy i oceny dorobku naukowego historyków najnowszych dziejów Polski
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo UMCS Lublin, 2012) -
Czy studia dla nauczycieli powinny być dwustopniowe?
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego Siedlce, 2011)Rezygnacja z jednolitych, magisterskich studiów wyższych przygotowujących do zawodu nauczyciela na rzecz studiów dwustopniowych wzbudziła wiele kontrowersji i trudności praktycznych. Autor dokonał analizy oczekiwań zwolenników ... -
Działania aparatu bezpieczeństwa wobec oświaty na Lubelszczyźnie w latach 1944-1989
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo UMCS, 2013) -
Edukacja historyczna okresu PRL w służbie władzy i ideologii - konsekwencje i zagrożenia
Osiński, Zbigniew (Oficyna Wydawnicza Impuls Kraków, 2010) -
Edukacja historyczna w Drugiej i Trzeciej RP - podobieństwa i różnice w kontekście sytuacji politycznej
Osiński, Zbigniew (4DPlus Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010) -
"Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok” a wyzwania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Cum Laude Katowice, 2012)Celem artykułu jest analiza założeń przedmiotu „Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok”, który od roku szkolnego 2012/2013 staje się składnikiem programu kształcenia w liceum ogólnokształcącym i technikum , pod kątem ... -
History 2.0
Sobczak, Anna; Frąckowiak, Piotr; Cichocka, Marta; Osiński, Zbigniew; Wilkowski, Marcin; Radomski, Andrzej; Gmiterek, Grzegorz; Brynkus, Józef; Chłosta-Sikorska, Agnieszka; Purchała, Dominik; Starczewski, Michał (Portal E-naukowiec, 2014)Term "digital history" first appeared in the late 90’s of the twentieth century due to Edward L. Ayers from Virginia Center for Digital History, who noticed the changes in teaching and scientific publishing arising under ... -
Internet jako efektywna przestrzeń edukacyjna
Osiński, Zbigniew (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2013)Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy internet jest efektywną przestrzenią edukacyjną. Czy oferuje takie narzędzia i zasoby, które umożliwiają osiąganie pożądanych przez współczesne społeczeństwo ... -
Internetowe zasoby dla nauczycieli historii
Osiński, Zbigniew (EduPress Warszawa, 2011) -
Internetowe źródła informacji dla historyka najnowszych dziejów Polski
Osiński, Zbigniew (Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2010) -
Kompetencje miękkie absolwenta humanistycznych studiów wyższych a metody prowadzenia zajęć
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Akademii Podlaskiej Siedlce, 2010)Kompetencje osobiste i interpersonalne absolwenta studiów wyższych w istotny sposób wpływają na jego szanse na rynku pracy. Typowe metody prowadzenia zajęć nie sprzyjają kształtowaniu tych kompetencji. Konieczne jest ... -
Konstruktywizm i konektywizm a możliwości modernizacji edukacji historycznej w Polsce
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Toruń, 2011) -
Najnowsza historia Polski w publikacjach "drugiego obiegu" w latach 1980-1981
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego Katowice, 2012)Do „drugiego obiegu” zaliczamy publikacje nielegalne, nie zatwierdzone przez cenzurę. Liczne wydawnictwa, związane z opozycją polityczną, prowadziły w latach 1980-1981 działalność zintensyfikowaną dzięki wzrostowi społecznego ... -
Nauczyciele Lubelszczyzny wobec NSZZ "Solidarność"
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń, 2013) -
Nauka 2.0 w środowisku historyków najnowszych dziejów Polski
Osiński, Zbigniew (Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej Warszawa, 2011)Termin Nauka 2.0 stał się modny i jest używany w dyskusjach o modernizacji nauki. Autor postanowił zbadać, czy stoją za nim praktyczne rozwiązania i działania. Problem został zdiagnozowany w grupie historyków najnowszych ... -
Nowe wyzwania edukacyjne - nowe metody kształcenia w edukacji humanistycznej
Osiński, Zbigniew (Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli Rzeszów, 2011) -
Otwarte zasoby edukacyjne w języku polskim - idea i praktyka
Osiński, Zbigniew (Wydawnictwo UMCS, 2013)Autor postanowił zbadać, jakie argumenty wysuwane są w dyskusjach na temat otwartych zasobów edukacyjnych w Polsce i jakimi zasobami w języku polskim mogą teraz dysponować uczniowie i nauczyciele. W tym celu przeprowadzono ... -
Otwarte zasoby edukacyjne w języku polskim - idea i praktyka
Osiński, Zbigniew (Wyd. UMCS w Lublinie, 2013)