Przeglądaj według autora "Pawlicz, Adam"
-
Analiza promocji małych miast nadbałtyckich za pomocą stron internetowych
Pawlicz, Adam; Tokarz, Anna (Zakład Usług Poligraficznych i Wydawniczych Jacek Plewnia, 2004)This work analyses the role of web site as a factor of promotion for small and medium towns in the Baltic Sea region. Since this kind of promotion is becoming very popular and the sold product is similar especially in the ... -
Cooperation between tourism industry and public authorities in dissemination of tourism information. The case of west pomerania province in Poland
Pawlicz, Adam (Uniwersytet Szczeciński, 2010)Redukcja asymetrii informacji na rynku turystycznym może przyczynić się do bardziej efektywnego procesu wymiany, którego beneficjentami będą zarówno potencjalni turyści, jak i branża turystyczna. Budowa i utrzymanie centrów ... -
E-marketing w nowoczesnej firmie
Pawlicz, Adam; Szostak, Daniel; Szpon, Jakub (Progres Centrum Wydawniczo-Szkoleniowe, 2014)Głównym celem niniejszego podręcznika jest wskazanie na możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w marketingu przedsiębiorstw. Publikacja ma mieć charakter suplementu tradycyjnych podręczników do ... -
Ekologia jako podstawa innowacyjnego produktu hotelarskiego
Pawlicz, Adam; Sidorkiewicz, Marta (Almamer, 2013)Celem artykułu jest przedstawienie rozwiązań ekologicznych stosowanych przez branżę hotelarską w kontekście kreowania przez nią innowacyjnych produktów hotelarskich oraz asymetrii informacji jako przeszkody implementacji ... -
Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości. Pośrednicy. Regulacje.
Pawlicz, Adam (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2019)Głównym problemem badawczym w niniejszej pracy są niedoskonałości ekonomii współdzielenia na rynku usług hotelarskich. Niedoskonałości rynku obejmujące istnienie kosztów transakcyjnych, asymetrii informacji oraz efektów ... -
Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne
Pawlicz, Adam; Sidorkiewicz, Marta (Difin SA, 2015)Hotelarstwo stanowi istotną część gospodarki turystycznej, a usługi tej branży należą niewątpliwie do dóbr wyższego rzędu, które charakteryzują się wysoką elastycznością dochodową. Współczesne hotelarstwo jest dynamicznie ... -
Selected determinants of absorption of EU-tourism-related projects. The case of counties in West Pomerania and Lubuskie, Poland
Pawlicz, Adam (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2014)Paper focuses on capacity of peripheral regions to absorb EU-tourism-related funds. In spite of significant amount of funds available only selected regions can attract those money and use them. This paper investigates the ... -
Sharing economy development paths in non-urban areas. The case of hospitality product in Polish national parks
Pawlicz, Adam; Kubicki, Robert (Fundacja Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych, 2017)Although the recent rise of sharing economy platforms revolutionized hospitality market around the world, its impact is unevenly distributed, as a majority of new P2P accommodation providers emerged in urban areas. The aim ... -
Szwedzki trakt jako przykład produktu turystyki kulturowej w obszarze zalewu szczecińskiego
Pawlicz, Adam (2014-04-08)The paper describes the possibilities of incorporation the cultural tourism connected with Swedish Route to water tourism in the Bay of Stettin. New route would consist of 4 Polish (Świnoujście, Wolin, Nowe Warpno, Szczecin) ... -
Wybrane aspekty funkcjonowania OTA na polskim rynku hotelarskim
Pawlicz, Adam (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2016)Although online travel agencies (OTA) exist on tourism market since 1996, they represent only a fraction of coverage in scientific tourism literature. Oligopolistic type of OTA market and relations between OTA and hospitality ... -
Wybrane czynniki wpływające na ceny usług hotelarskich w polskich miastach wojewódzkich
Hundert, Marcin; Pawlicz, Adam (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2014)Cena usługi hotelarskiej jest determinowana przez liczne czynniki związane zarówno z samym produktem hotelu, jak i jego otoczeniem. Dotychczasowe badania ilościowe czynników wpływających na ceny usług hotelarskich wskazywały ... -
Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce
Pawlicz, Adam (Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2015)Social media are playing an increasingly signifi cant role as information source for holidaymakers. Although there is an abundance of research concerning good practices in its usage in marketing of destinations, little is ...