Przeglądaj według autora "Pyżalski, Jacek"
-
3D Virtual Learning Environments for working with young people. A handbook for Teen Educators
Jäger, Thomas; Stelter, Claudia; Stoyanov, Tinko; Beraducci, Alberto; Fiumana, Franca; Laplaca, Marilena; Barbieri, Marcello; Heiman, Tali; Olenik‐Shemesh, Dorit; Rabin, Eyal; Plichta, Piotr; Sabicka, Edyta; Pyżalski, Jacek; Samnøen, Øystein; Rasmussen, Rune; Hickson, Andy (2013)3D Virtual Learning Environments for working with young people. A handbook for Teen Educators. In this handbook we will examine what 3D virtual worlds are, what evolutionary steps led to their development, what makes ... -
Beyond Peer Cyberbullying – Involvement of Polish Adolescents in Different Kinds of Electronic Aggression
Pyżalski, Jacek (UAM, 2013)Cyberbullying is often defined as aggression conducted through mobile phones and the Internet. This phenomenon is predominantly understood as a kind of peer aggression, when both the perpetrator(s) and the victim belong ... -
Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami
Ptaszek, Grzegorz; Stunża, Grzegorz D.; Pyżalski, Jacek; Dębski, Maciej; Bigaj, Magdalena (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o., 2020) -
Media społeczne (social media) jako narzędzie realizacji agresji elektronicznej wobec polityków
Kaczmarek-Śliwińska, Monika; Pyżalski, Jacek (2013-05-26) -
Mobbing elektroniczny: analiza rozwiązań profilaktycznych i interwencyjnych
Knol, Kamila; Pyżalski, Jacek (Fundacja Dzieci Niczyje, 2011)Artykuł stanowi analizę rozwiązań profilaktycznych i interwencyjnych stosowanych wobec aktów agresji, realizowanych za pomocą telefonów komórkowych czy Internetu, do jakich dochodzić może w grupach rówieśniczych. Wstępem ... -
Nationality and ethnicity-based (cyber)bullying: how should we tackle this phenomenon in survey studies?
Pyżalski, Jacek; Smith, Peter (UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2022)Nationality and ethnicity-based (cyber)bullying (NEBB) is generally understood as peer violence where the issues of nationality and ethnicity of the actors involved (mostly targets and perpetrators) come into play. Although ... -
Nauczyciele-uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie
Pyżalski, Jacek (Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007)Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ... -
Polskie badanie EU Kids Online 2018. Najważniejsze wyniki i wnioski
Pyżalski, Jacek; Zdrodowska, Aldona; Tomczyk, Łukasz; Abramczuk, Katarzyna (Wydawnictwo Naukowe UAM, 2019)Obecna edycja badania EU Kids Online została zrealizowana w Polsce w terminie od maja do czerwca 2018 roku w 90 szkołach. Zastosowany schemat doboru został skonstruowany w taki sposób, aby otrzymać reprezentatywną próbę ... -
Rodzina i szkoła a przeciwdziałanie zaangażowaniu młodych ludzi w ryzykowne zachowania online
Pyżalski, Jacek (Fundacja Dzieci Niczyje, 2013)The article focuses on engagement of young people in online risk behaviours. Such engagement is analyzed from the perspective of two main socialization environments – school and a family. The overview of existing research ... -
Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej
Plichta, Piotr; Pyżalski, Jacek (Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi, 2013-12)Ze wstępu: O ile wykorzystywanie nowych mediów w dydaktyce czy, szerzej, w uczeniu się i nauczaniu jest już stosunkowo szeroko podejmowane w literaturze pedagogicznej, o tyle ich wychowawcze aspekty wydają się jeszcze ...