Wyświetlanie pozycji 1-11 z 11

    • Etyka marketingu. Ujęcie personalistyczne 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2008)
      Treścią książki jest budowa etyki marketingu opartej na personalizmie.
    • Koncepcja personalizmu ekonomicznego Gregory Gronbacher'a 

      Rogowski, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002)
      W artykule zaprezentowano propozycje Gregory Gronbacher'a dotyczącą połączenia katolickiej nauki społecznej z ekonomią wolnorynkową.
    • Koncepcje etyczne i ich egzemplifikacja w życiu gospodarczym 

      Rogowski, Robert (Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2016)
    • Przedsiębiorca i przedsiębiorczość w nauczaniu Jana Pawła II 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2006)
      Artykuł zawiera prezentację myśli Jana Pawła II na temat przedsiębiorstwa i przedsiębiorczości.
    • Szczęściodajność pieniądza 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2008)
      Artykuł podejmuje zagadnienie wpływu pieniądza (bogactwa) na poczucie szczęścia człowieka. Przedstawiono kilka teoretycznych koncepcji szczęścia oraz wyniki badań dotyczących relacji pomiędzy poziomem dochodów a poczuciem ...
    • Uzasadnienia konieczności postępowania zgodnie z zasadami moralnymi w działaniach marketingowych 

      Rogowski, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2003)
      Artykuł przedstawia uzasadnienia konieczności wykorzystywania narzędzi marketingowych w zgodzie z normami moralnymi.
    • Uzasadnienia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorcy 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2004)
      Życie gospodarcze w wymiarze społecznym polega na tworzeniu wzajemnych relacji. Człowiek, będąc istotą moralną, powinien postępować w sposób odpowiedzialny. Przedmiotem artykułu jest wskazanie na obszary społecznej ...
    • Wartość uczciwej praktyki marketingowej w przedsiębiorczości 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2003)
      Przedmiotem artykułu jest zwrócenie uwagi na moralny aspekt działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Pokazano znaczenie i korzyści stosowania instrumentów marketingowych przez współczesne podmioty gospodarcze. Opisano ...
    • Współczesne techniki dezinformacji rynkowej 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2010)
      Artykuł omawia wybrane współczesne praktyki rynkowe cechujące się manipulacją, dezinformacją i kłamstwem. W pierwszej części omówiono prawo do prawdy jako jedno z fundamentalnych praw człowieka, w tym praw konsumenta. ...
    • Znaczenie wartości moralnych w działalności gospodarczej przedsiębiorcy 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2003)
      Artykuł porusza zagadnienie wartości moralnych w życiu gospodarczym przedsiębiorcy. Punktem wyjścia rozważań jest wskazanie na osobę ludzką, która powinna być celem każdej działalności gospodarczej. W tym celu zarysowana ...
    • Zło kłamstwa w działalności gospodarczej 

      Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2006)
      Przedmiotem artykułu jest analiza kłamstwa w życiu gospodarczym. Przedstawiono istotę kłamstwa oraz jego relację do prawdy. Na przykładzie życia gospodarczego zaprezentowano typowe jego formy i rodzaje. Następnie omówiono ...