Przeglądaj według autora "Rogowski, Robert"
-
Etyka marketingu. Ujęcie personalistyczne
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2008)Treścią książki jest budowa etyki marketingu opartej na personalizmie. -
Koncepcja personalizmu ekonomicznego Gregory Gronbacher'a
Rogowski, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002)W artykule zaprezentowano propozycje Gregory Gronbacher'a dotyczącą połączenia katolickiej nauki społecznej z ekonomią wolnorynkową. -
Koncepcje etyczne i ich egzemplifikacja w życiu gospodarczym
Rogowski, Robert (Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2016) -
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość w nauczaniu Jana Pawła II
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2006)Artykuł zawiera prezentację myśli Jana Pawła II na temat przedsiębiorstwa i przedsiębiorczości. -
Szczęściodajność pieniądza
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2008)Artykuł podejmuje zagadnienie wpływu pieniądza (bogactwa) na poczucie szczęścia człowieka. Przedstawiono kilka teoretycznych koncepcji szczęścia oraz wyniki badań dotyczących relacji pomiędzy poziomem dochodów a poczuciem ... -
Uzasadnienia konieczności postępowania zgodnie z zasadami moralnymi w działaniach marketingowych
Rogowski, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2003)Artykuł przedstawia uzasadnienia konieczności wykorzystywania narzędzi marketingowych w zgodzie z normami moralnymi. -
Uzasadnienia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorcy
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2004)Życie gospodarcze w wymiarze społecznym polega na tworzeniu wzajemnych relacji. Człowiek, będąc istotą moralną, powinien postępować w sposób odpowiedzialny. Przedmiotem artykułu jest wskazanie na obszary społecznej ... -
Wartość uczciwej praktyki marketingowej w przedsiębiorczości
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2003)Przedmiotem artykułu jest zwrócenie uwagi na moralny aspekt działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Pokazano znaczenie i korzyści stosowania instrumentów marketingowych przez współczesne podmioty gospodarcze. Opisano ... -
Współczesne techniki dezinformacji rynkowej
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2010)Artykuł omawia wybrane współczesne praktyki rynkowe cechujące się manipulacją, dezinformacją i kłamstwem. W pierwszej części omówiono prawo do prawdy jako jedno z fundamentalnych praw człowieka, w tym praw konsumenta. ... -
Znaczenie wartości moralnych w działalności gospodarczej przedsiębiorcy
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2003)Artykuł porusza zagadnienie wartości moralnych w życiu gospodarczym przedsiębiorcy. Punktem wyjścia rozważań jest wskazanie na osobę ludzką, która powinna być celem każdej działalności gospodarczej. W tym celu zarysowana ... -
Zło kłamstwa w działalności gospodarczej
Rogowski, Robert (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2006)Przedmiotem artykułu jest analiza kłamstwa w życiu gospodarczym. Przedstawiono istotę kłamstwa oraz jego relację do prawdy. Na przykładzie życia gospodarczego zaprezentowano typowe jego formy i rodzaje. Następnie omówiono ...