Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4

    • Karaimskie tradycje i aspiracje oświatowe w XIX/XX wieku (zarys problemu) 

      Wróblewska, Urszula (Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2018)
      Cel: Celem artykułu jest ukazanie specyfiki wychowania karaimskiego, form i metod kształcenia religijnego oraz działań oświatowych, które były zdeterminowane przez sytuację społeczno-polityczną ziem polskich i strukturę ...
    • Państwo-religia. Instytucje państwowe i obywatele wobec religii w Europie Środkowo-Wschodniej w XX wieku. Tom I 

      Durka, Jarosław; Mierzwa, Janusz; Smoliński, Aleksander; Razyhrayev, Oleh; Kramar, Jurij; Sula, Dorota; Wróblewska, Urszula; Marcoń, Witold; Werra, Zbigniew; Handke, Waldemar; Wąsowicz, Jarosław; Orłowska, Marzena (Kaliskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, 2014)
      Systemy państwowe w państwach Europy Środkowo-Wschodniej w XX wieku ulegały zmianom. W ciągu jednego stulecia w poszczególnych krajach obserwujemy zarówno okresy demokracji, jak i autorytaryzmu i totalitaryzmu. Dynamicznie ...
    • Rodzina tatarska w Drugiej Rzeczypospolitej wobec transmisji kulturowej 

      Wróblewska, Urszula (Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
      The subject matter of my article is analysis religion educational and cultural processes, which influenced in family on Polish Muslim Tatars during the period between World Wars. Chronological rangę overlaps 1918-1939 ...
    • Uwarunkowania społeczno-kulturowe wychowania w rodzinach tatarskich w Drugiej Rzeczypospolitej 

      Wróblewska, Urszula (Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, 2014)
      Rodzina tatarska była środowiskiem edukacyjnym dla kolejnych pokoleń. Jej wpływ edukacyjny był kluczowy dla zachowania odrębności. Rodziny tatarskie działały zgodnie z podstawowymi funkcjami, które pozostawały niezmienne ...