Przeglądaj według autora "Wszołek, Mariusz"
-
Algorytmizacja procesów projektowych
Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2015)Mimo coraz szerszego spektrum metodologii projektowych w wielu wypadkach rezultat procesów projektowych (zamiennie w tym artykule używane będzie pojęcie produkt designu) odzwierciedla wciąż perspektywę projektanta, ... -
Badanie i Projektowanie Komunikacji 4
Wszołek, Mariusz; Grech, Michał; Siemes, Annette; Lachowska, Karolina; Pieluzek, Marcin; Płoszaj, Kasia; Smółka-Dolecka, Agnieszka; Jakubowicz, Michał; Moszczynski, Krzysztof; Ciesielska, Małgorzata; Gliniecka, Martyna; Władyka-Łuczak, Zofia; Faka, Piotr; Haławin, Arkadiusz; Olender, Kamil (Wydawnictwo LIBRON, 2015-05-07)Książka jest zbiorem powstałym jako wynik konferencji naukowej „Communication design – badanie i projektowanie komunikacji”. Zebrane artykuły pokrywają szeroki zakres pola badawczego i projektowego, od information design ... -
Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2017)Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle ... -
Information design – operacjonalizacja przestrzeni badawczej
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)Information design to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy oraz przestrzeń badawczo-projektowa, która w literaturze przedmiotu odnosi się przede wszystkim do prezentowania informacji za pośrednictwem grafiki – wizualnych ... -
Komunikacje w rozmowie 2
Olek, Jerzy; Fleischer, Michael; Wszołek, Mariusz; Fąka, Piotr; Sowa, Katarzyna; Ciesielska, Małgorzata; Jakubowicz, Michał; Maciejczyk, Piotr; Rostek, Roman; Burska, Joanna; Sysło, Tomasz Jakub (Wydawnictwo LIBRON, 2013-04-07)Design, Communication Design, Reklama, Graphic Design, Strategic Design, Design thinking Streszczenie: Książka jest zbiorem artykułów z cyklicznych spotkań Komunikacje w rozmowie. Wśród artykułów można znaleźć zarówno ... -
O dwóch dyskursach mówienia o reklamie
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2016)W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako ... -
Od inżyniera do designera – operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)Niech ten artykuł pozostanie wstępem do dyskusji nad pracą projektową, w której chodzi o podjęcie i zrealizowanie powierzonego zadania, niezależnie od tego, czy mówimy o przemyśle kreatywnym (ang. creative indu- ... -
Reklama - perspektywa empiryczna
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2016-05-07)Reklama. Perspektywa empiryczna jest w głównej mierze empirycznym rozwinięciem publikacji Reklama. Operacjonalizacja pojęcia. Tym razem punkt ciężkości jest jednak ustawiony na empirycznej weryfikacji wskazanych problemów ... -
Reklama — operacjonalizacja pojęcia
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2015-05-07)W niniejszej publikacji szeroko omawiam pojęcie reklamy w perspektywie kilku wiodących paradygmatów. Część dostępnych na polskim rynku wydawniczym publikacji z zakresu reklamy zwykła się rozpoczynać od słów: „reklama ... -
Scenariusze autoprezentacyjne w kulturze polskiej
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2013)W ramach niniejszego artykułu będą mnie interesowały przede wszystkim scenariusze komunikacyjne mające swoją reprezentację w postaci scenariuszy autoprezentacyjnych, a zatem przestrzeń i możliwości komunikacyjnej ... -
Style życia w komunikacji. Komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa
Wszołek, Mariusz; Fleischer, Michael; Siemes, Annette; Monika, Bednorz; Grech, Michał (Wydawnictwo LIBRON, 2012-12-07)Podejmujemy próbę stworzenia komunikacyjnej dyferencjacji społeczeństwa (polskiego) i wyróżnienia specyficznych kodów komunikacyjnych, według których przebiegają aktualne komunikacje, tworzą się style życia, uczestnicy ... -
Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych
Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2017)W celu zbadania wpływu barwy i etykiety na wizerunek opakowań – na cyfrowe fotomanipulacje szklanych butelek (brązowa, przezroczysta i zielona) z etykietami marek piwa Żywiec oraz James Boag’s – przedstawiono po jednej ... -
Zmiana paradygmatu w projektowaniu – projektowanie komunikacji
Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2013)