Wyświetlanie pozycji 1-13 z 13

    • Algorytmizacja procesów projektowych 

      Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2015)
      Mimo coraz szerszego spektrum metodologii projektowych w wielu wypadkach rezultat procesów projektowych (zamiennie w tym artykule używane będzie pojęcie produkt designu) odzwierciedla wciąż perspektywę projektanta, ...
    • Badanie i Projektowanie Komunikacji 4 

      Wszołek, Mariusz; Grech, Michał; Siemes, Annette; Lachowska, Karolina; Pieluzek, Marcin; Płoszaj, Kasia; Smółka-Dolecka, Agnieszka; Jakubowicz, Michał; Moszczynski, Krzysztof; Ciesielska, Małgorzata; Gliniecka, Martyna; Władyka-Łuczak, Zofia; Faka, Piotr; Haławin, Arkadiusz; Olender, Kamil (Wydawnictwo LIBRON, 2015-05-07)
      Książka jest zbiorem powstałym jako wynik konferencji naukowej „Communication design – badanie i projektowanie komunikacji”. Zebrane artykuły pokrywają szeroki zakres pola badawczego i projektowego, od information design ...
    • Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2017)
      Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle ...
    • Information design – operacjonalizacja przestrzeni badawczej 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)
      Information design to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy oraz przestrzeń badawczo-projektowa, która w literaturze przedmiotu odnosi się przede wszystkim do prezentowania informacji za pośrednictwem grafiki – wizualnych ...
    • Komunikacje w rozmowie 2 

      Olek, Jerzy; Fleischer, Michael; Wszołek, Mariusz; Fąka, Piotr; Sowa, Katarzyna; Ciesielska, Małgorzata; Jakubowicz, Michał; Maciejczyk, Piotr; Rostek, Roman; Burska, Joanna; Sysło, Tomasz Jakub (Wydawnictwo LIBRON, 2013-04-07)
      Design, Communication Design, Reklama, Graphic Design, Strategic Design, Design thinking Streszczenie: Książka jest zbiorem artykułów z cyklicznych spotkań Komunikacje w rozmowie. Wśród artykułów można znaleźć zarówno ...
    • O dwóch dyskursach mówienia o reklamie 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2016)
      W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako ...
    • Od inżyniera do designera – operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)
      Niech ten artykuł pozostanie wstępem do dyskusji nad pracą projektową, w której chodzi o podjęcie i zrealizowanie powierzonego zadania, niezależnie od tego, czy mówimy o przemyśle kreatywnym (ang. creative indu- ...
    • Reklama - perspektywa empiryczna 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2016-05-07)
      Reklama. Perspektywa empiryczna jest w głównej mierze empirycznym rozwinięciem publikacji Reklama. Operacjonalizacja pojęcia. Tym razem punkt ciężkości jest jednak ustawiony na empirycznej weryfikacji wskazanych problemów ...
    • Reklama — operacjonalizacja pojęcia 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2015-05-07)
      W niniejszej publikacji szeroko omawiam pojęcie reklamy w perspektywie kilku wiodących paradygmatów. Część dostępnych na polskim rynku wydawniczym publikacji z zakresu reklamy zwykła się rozpoczynać od słów: „reklama ...
    • Scenariusze autoprezentacyjne w kulturze polskiej 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2013)
      W ramach niniejszego artykułu będą mnie interesowały przede wszystkim scenariusze komunikacyjne mające swoją reprezentację w postaci scenariuszy autoprezentacyjnych, a zatem przestrzeń i możliwości komunikacyjnej ...
    • Style życia w komunikacji. Komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa 

      Wszołek, Mariusz; Fleischer, Michael; Siemes, Annette; Monika, Bednorz; Grech, Michał (Wydawnictwo LIBRON, 2012-12-07)
      Podejmujemy próbę stworzenia komunikacyjnej dyferencjacji społeczeństwa (polskiego) i wyróżnienia specyficznych kodów komunikacyjnych, według których przebiegają aktualne komunikacje, tworzą się style życia, uczestnicy ...
    • Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych 

      Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2017)
      W celu zbadania wpływu barwy i etykiety na wizerunek opakowań – na cyfrowe fotomanipulacje szklanych butelek (brązowa, przezroczysta i zielona) z etykietami marek piwa Żywiec oraz James Boag’s – przedstawiono po jednej ...
    • Zmiana paradygmatu w projektowaniu – projektowanie komunikacji 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2013)