Przeglądaj według tematu "e-commerce"
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 21
-
Bariery rozwojowe handlu elektronicznego
(Exante, 2016-03-27) -
Blokowanie geograficzne w świetle prawa konkurencji Unii Europejskiej
(Towarzystwo Doktorantów UJ, 2016)The basic subject-matter of this article is the assessment of geo-blocking under EU competition law. It refers to situation, whereby retailers and digital content providers prevent online shoppers from purchasing consumer ... -
Czynniki rozwoju przedsiębiorstw branży second hand w świetle badań
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2022)Celem artykułu jest identyfikacja czynników rozwoju przedsiębiorstw w branży second hand. Przeprowadzone badania własne sieci sklepów z odzieżą używaną „Jama-m wszystko” wykorzystały dwa narzędzia badawcze: kwestionariusz ... -
E-commerce w ujęciu rynku polskiego
(Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2009)The social and technicals alterations influence running the business. To-day, in the face of information technology and internet development, we are the witness of establishing the e-business. The main part of this ... -
Factors Affecting Credibility of e-Shops in Poland
(Publishing House of Technical University of Poznań, 2006)This paper presents main problems concerning e-commerce development in Poland and in other countries of Eastern Europe, in particular, links between a consumer’s trust and the cultural background in the region. The first ... -
Factors affecting credibility of e-shops in Poland
(Jean Vanderdonckt, Effie Lai-Chong Law & Ebba Thora Hvannberg, 2005)This paper presents main problems concerning e-commerce development in Poland and in other countries of Eastern Europe, in particular, links between a consumer’s trust and the cultural background in the region. The first ... -
Implementation of Recommendation Algorithm based on Recommendation Sessions in E-commerce IT System
(EUROKD, 2021-09-27)The aim of the paper is to present a study as the implementation of the author’s Algorithm of the Recommendation Sessions ARS in an operating e-commerce information system and to analyse basic parameters of the recommendation ... -
Inteligentne technologie MarTech jako wsparcie działów marketingu w branży e-commerce a doświadczenia konsumenckie
(Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2022)Współczesny marketing zmienia się dynamicznie - zwłaszcza pod wpływem nowych technologii i związanych z nimi trendów. Jednym z obszarów, który rozwija się błyskawicznie jest automatyzacja, która znajduje szczególne ... -
Internet of Things jako środowisko funkcjonowania branży food e-commerce
(Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszaliskiej, 2020)Opracowanie jest podjęciem próby odpowiedzenia sobie na pytanie czy współczesny rynek e-commerce, w szczególności rolno-spożywczy, może istnieć lub rozwijać się bez internetu rzeczy (IoT – Internet of Things). Wskazano ... -
Management in Virtual Environments. Case Studies
(Poltext, 2015)The following publication consists of 12 case studies, which encompass various aspects of the ICT impact on contemporary businesses, focusing – among other things – on such concepts as: crowdsourcing, the internet of ... -
Mlodzi nabywcy na e-zakupach
(Wydawnictwo Placet, 2014)Lektura książki pozwoli odpowiedzieć m.in. na następujące pytania dotyczące zachowań nabywczych osób w wieku 18−29 lat: Dlaczego i w jakich miejscach kupują w Internecie? Jakie czynniki wpływają na wybór konkretnego ... -
Modele budowy wiarygodności oferenta w internetowych transakcjach detalicznych
(Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2003)W artykule omówiono problematykę budowy wiarygodności serwisów WWW obsługujących transakcje detaliczne. Zaprezentowano przykłady modeli opisujących relacje oraz czynniki wpływające na zaufanie klienta do oferenta działającego ... -
Modelling of Commercial Websites. A New Perspective on Usability And Customer Relationship.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2013)From an economic point of view, a critical aspect of online services is their ability to retain customers. The aim of presented study was the use of a layered model VIPR (Visual – Interaction – Process – Relation) for ... -
Multi-stakeholder perspective of courier service quality in B2C e-commerce
(Public Library of Science, 2021-05)Article Authors Metrics Comments Media Coverage Abstract Introduction Material and methods Results Discussion Conclusion References Reader Comments (0) Figures Abstract Under conditions of the rapidly ... -
Ocena czynników kształtujących wiarygodność internetowych serwisów handlowych
(Politechnika Poznańska, 2008)Niniejszy artykuł stanowi kontynuację publikacji I. Garnika zamieszczonych w Zeszytach Naukowych Politechniki Poznańskiej, w serii Organizacja i Zarządzanie, nr 35 z 2002 r. i nr 37 z 2003 r. oraz w Foundation of Control ... -
Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych.
(Politechnika Poznańska, 2011)Rozwój handlu internetowego jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na tę formę dystrybucji towarów i usług. Z tego powodu, zarządzanie witryną sklepu internetowego, w celu zwiększenia jej wiarygodności, a co za tym ... -
Recommendation Algorithm Based on Recommendation Sessions
(36th International Business Information Management Association (IBIMA), 2020-12-20)The enormous development of the Internet, both in the geographical scale and in the area of using its possibilities in everyday life, determines the creation and collection of huge amounts of data. Due to the scale, it ... -
Safety of e-commerce – How to fight corruption effectively
(Lviv Galician Publishers Ltd, 2015)The paper discusses the origin and typology of electronic commerce and emphasizes the fact that it is becoming the main trading form pushing traditional trading forms into the background. The paper also includes the ... -
Usability and relational factors in user-perceived quality of online services
(Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013)The purpose of this paper is to identify the key determinants of consumer-perceived usability of online service websites and their impact on e-loyalty potential, expressed by customer’s willingness to return and to recommend ...