Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7

    • Algorytmizacja procesów projektowych 

      Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2015)
      Mimo coraz szerszego spektrum metodologii projektowych w wielu wypadkach rezultat procesów projektowych (zamiennie w tym artykule używane będzie pojęcie produkt designu) odzwierciedla wciąż perspektywę projektanta, ...
    • Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2017)
      Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle ...
    • Information design – operacjonalizacja przestrzeni badawczej 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)
      Information design to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy oraz przestrzeń badawczo-projektowa, która w literaturze przedmiotu odnosi się przede wszystkim do prezentowania informacji za pośrednictwem grafiki – wizualnych ...
    • O dwóch dyskursach mówienia o reklamie 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2016)
      W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako ...
    • Od inżyniera do designera – operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2012)
      Niech ten artykuł pozostanie wstępem do dyskusji nad pracą projektową, w której chodzi o podjęcie i zrealizowanie powierzonego zadania, niezależnie od tego, czy mówimy o przemyśle kreatywnym (ang. creative indu- ...
    • Scenariusze autoprezentacyjne w kulturze polskiej 

      Wszołek, Mariusz (Wydawnictwo LIBRON, 2013)
      W ramach niniejszego artykułu będą mnie interesowały przede wszystkim scenariusze komunikacyjne mające swoją reprezentację w postaci scenariuszy autoprezentacyjnych, a zatem przestrzeń i możliwości komunikacyjnej ...
    • Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych 

      Wszołek, Mariusz; Moszczyński, Krzysztof (Wydawnictwo LIBRON, 2017)
      W celu zbadania wpływu barwy i etykiety na wizerunek opakowań – na cyfrowe fotomanipulacje szklanych butelek (brązowa, przezroczysta i zielona) z etykietami marek piwa Żywiec oraz James Boag’s – przedstawiono po jednej ...