dc.contributor.author | Adamska, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2016-07-12T10:22:15Z | |
dc.date.available | 2016-07-12T10:22:15Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | A. Adamska, Aktywność jednostek samorządu lokalnego w serwisach społecznościowych na przykładzie województwa podkarpackiego, „Rocznik Samorzadowy” 2012, t. 1, s. 9-19 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2300-2662 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/10001 | |
dc.description.abstract | Niniejsza praca omawia szczególny rodzaj narzędzia marketingowego,
używanego przez jednostki samorządu terytorialnego, jakim są serwisy
społecznościowe. Stanowią one, w nawiązaniu do tematu II Ogólnopolskiego
Kongresu Politologicznego (Poznań, 19–21 września 2012 r. ), wyzwanie dla
szczebla samorządowego, który dotychczas nie stosował tego rodzaju środków
promocji. W wyniku analizy literatury przedmiotu, licznych zestawień,
raportów i rankingów, zaobserwowano brak badań skupiających się na
zastosowaniu tego konkretnego narzędzia. Autorka podjęła więc próbę
przedstawienia tej problematyki na przykładzie jednostek samorządowych
województwa podkarpackiego. Celem artykułu jest również określenie
efektywności i skuteczności stosowania serwisów społecznościowych. Analizie
zostały poddane takie serwisy, jak: Facebook, NK (uprzednio Nasza Klasa)
i YouTube. Głównymi źródłami informacji w tym zakresie są raporty dotyczące
korzystania z Internetu przez Polaków, publikacje naukowe oraz badania
własne. Przeanalizowano pod katem posiadania oficjalnych profili na
wymienionych wcześniej serwisach społecznościowych 185 jednostek
samorządu terytorialnego województwa podkarpackiego: 160 gmin, 21
powiatów, 4 miasta na prawach powiatu. Następnym krokiem w badaniach
była analiza zawartości (miedzy innymi jej formy, aktualności) prowadzonych
portali "social media". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Fundacja Obywatelskiego Rozwoju-Ryki | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez
utworów zależnych 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | województwo podkarpackie | pl_PL |
dc.subject | serwisy społecznościowe | pl_PL |
dc.subject | samorząd lokalny | pl_PL |
dc.subject | marketing terytorialny | pl_PL |
dc.subject | internet | pl_PL |
dc.title | Aktywność jednostek samorządu lokalnego w serwisach społecznościowych na przykładzie województwa podkarpackiego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wydział Politologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie | pl_PL |
dc.description.eperson | Karol Dąbrowski | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |