dc.contributor.author | Szczepański, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2016-07-28T21:27:08Z | |
dc.date.available | 2016-07-28T21:27:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/10120 | |
dc.description.abstract | Praca omawia pięć podstawowych problemów, związanych z analizą pracy silnika spalinowego w stanach dynamicznych. Część teoretyczna pracy stanowi propozycje ich rozwiązania. W efekcie proponowana jest metoda obliczeniowa, służąca do oceny użytkowych właściwości silnika w stanach dynamicznych. Omawiane problemy oraz ich proponowane rozwiązania.
- Przesunięcia fazowe w poszczególnych torach pomiarowych laboratorium hamownianego. Zaproponowano metody korekcji występujących przesunięć: jedną empiryczną i trzy teoretyczne, aby możliwe było ich wzajemne porównanie.
- Operatorowe zależności pomiędzy parametrami wejściowymi i wyjściowymi silnika. Zaproponowano sposób zamiany zależności operatorowych na zależności funkcyjne oraz metodę weryfikacji tego przejścia za pomocą analizy korelacyjnej.
- Wielowymiarowa dziedzina zależności pomiędzy parametrami pracy silnika. Zaproponowano metodę przejścia do dziedziny zbiorów warunków pracy silnika, definiujących zbiory stanów jego pracy.
- Niepowtarzalność stanów pracy silnika dla zadanych warunków jego pracy. Przedstawiono sposób oceny przyczyn zjawiska niepowtarzalności za pomocą teorii liczb rozmytych.
- Trudności z wizualizacją zależności pomiędzy wieloma parametrami pracy silnika. Zaproponowano dwie niezależne metody wizualizacji: jedną do oceny właściwości silnika w pojedynczych stanach pracy, a drugą do oceny zależności na podstawie porównania kilku podobnych zbiorów stanów.
Wszystkie proponowane rozważania przedstawiono również w praktyce, na podstawie wyników trzech testów hamownianych. Każdy test był wykonany kilkukrotnie i dla każdej jego realizacji wykonano niezależne obliczenia. Pozwoliło to na ocenę powtarzalności wniosków formułowanych na podstawie badań za pomocą prezentowanej metody, a tym samym na weryfikację słuszności przedstawianych rozważań. Metoda została zweryfikowana pozytywnie. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | stany dynamiczne | pl_PL |
dc.subject | silniki spalinowe | pl_PL |
dc.title | Metoda oceny użytkowych właściwości silnika spalinowego w stanach dynamicznych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Politechnika Warszawska | pl_PL |
dc.description.eperson | Tomasz Szczepański | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |