Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKurzawa, Angelika
dc.date.accessioned2016-08-23T21:20:52Z
dc.date.available2016-08-23T21:20:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2300-2662
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/10223
dc.descriptionArtykuł wydano na licencji Commons CC-BY-NC-ND 3.0 Polska i został dodany do repozytorium przez przedstawiciela redakcji.pl_PL
dc.description.abstractKontrola społeczna jest jedną z postaci kontroli zewnętrznej w administracji. Celem tej kontroli jest wszechstronne zbadanie funkcjonowania administracji publicznej pod kątem przede wszystkim legalności, ale także celowości i skuteczności realizowanych przez nią zadań. Przejawem kontroli społecznej jest możliwość składania skarg i wniosków. Prawo to zostało zapewnione każdemu w Konstytucji. Sposób zaś postępowania w sprawie skarg i wniosków został uregulowany w przepisach kodeksu postępowania administracyjnego. Zakres zastosowania tych przepisów jest szerszy niż ogólnego postępowania administracyjnego. Również szeroki jest zakres przedmiotowy skarg i wniosków, który obejmuje zarówno czynności faktyczne, jak i prawne. Celem niniejszego artykułu jest zaś przedstawienie instytucji skarg i wniosków, ze szczególnym uwzględnieniem proceduralnej strony wnoszenia i rozpatrywania skarg i wniosków.pl_PL
dc.description.abstractSocial control is one of the forms of external control of the administration. The purpose of this control is a comprehensive examination of the functioning of public administration primarily for legality, but also the usefulness and effectiveness of its tasks. A manifestation of social control is the ability to file complaints and requests. This right is guaranteed to everyone in the Constitution. The way of the proceedings on complaints and requests is regulated by the Code of Administrative Proceedings. Range of application of these regulations is broader than general administrative proceedings. Also, there is a wide range of the complaints and requests, which includes both actual and legal actions. The purpose of this article is the presentation of the institutions of complaints and requests, with a particular focus on the procedural side of filing and processing complaints and requests.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherFundacja Obywatelskiego Rozwoju-Rykipl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
dc.subjectsocial controlpl_PL
dc.subjectrequestpl_PL
dc.subjectcomplaintpl_PL
dc.subjectwniosekpl_PL
dc.subjectskargapl_PL
dc.subjectkontrola społecznapl_PL
dc.titleProceduralna strona kontroli społecznej sprawowanej przez instytucje skarg i wnioskówpl_PL
dc.title.alternativeProcedural Side of Social Control Exercised by the Institutions of Complaints and Requestspl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationWydział Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lubliniepl_PL
dc.description.epersonArtur Potocki
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez
utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska