Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlkusz, Ksenia
dc.date.accessioned2016-08-24T06:58:51Z
dc.date.available2016-08-24T06:58:51Z
dc.date.issued2016-08-24
dc.identifier.isbn978-83-942923-0-0
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/10227
dc.description.abstractTom monograficzny „Światy grozy” jest pierwszą z kilku książek o tej tematyce planowanych w ramach serii „Perspektywy Ponowoczesności”. Wspólnie z wieloma naukowcami zastanawiać się będziemy tu nad rozmaitymi aspektami grozy, jej realizacjami w różnych mediach, przez różnorodnych twórców. Istotną kwestią wydaje się próba uwzględnienia jak najszerszej perspektywy oglądu, wskazanie mechanizmów konstruowania grozy i ich wzajemnych korelacji. Cel ten może zostać zrealizowany jedynie wówczas, gdy nie ograniczy się introspekcji do treści już rozpoznanych naukowo czy postulowanych często w polskiej myśli badawczej (zwłaszcza w zakresie filologii słowiańskich) chęci izolowania się od osiągnięć i rezultatów pracy autorów zachodnich. Badania nad grozą są bowiem dziedziną dynamicznie się rozwijającą, dlatego warto także podejmować się analizowania dzieł nowszych, nienależących do klasycznego kanonu, także tych, które są wobec niego polemiczne. Problematyka grozy proponowana przez autorów rozdzipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherOśrodek Badawczy Facta Fictapl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectdziwacznośćpl_PL
dc.subjecttrwogapl_PL
dc.subjectnicośćpl_PL
dc.subjectbycie-w-prawdziepl_PL
dc.subjectneoliberalizmpl_PL
dc.subjectbokorpl_PL
dc.subjectvoodoopl_PL
dc.subjectvodoupl_PL
dc.subjectHaitipl_PL
dc.subjectOtherworldpl_PL
dc.subjectnegatywna epistemologiapl_PL
dc.subjectUnheimlichepl_PL
dc.subjectniesamowitepl_PL
dc.subjectH.P. Lovecraftpl_PL
dc.subjectHoward Phillips Lovecraftpl_PL
dc.subjectArthur Machenpl_PL
dc.subjectThe Walking Deadpl_PL
dc.subjectDoompl_PL
dc.subjectAlan Ballpl_PL
dc.subjectseriale telewizyjnepl_PL
dc.subjectinnośćpl_PL
dc.subjecthomoseksualizmpl_PL
dc.subjectseksualność człowiekapl_PL
dc.subjectgenderpl_PL
dc.subjectwampirpl_PL
dc.subjectnuminosumpl_PL
dc.subjecttransgresjapl_PL
dc.subjectnieumarlipl_PL
dc.subjectdystopiapl_PL
dc.subjectPrzegląd Końca Światapl_PL
dc.subjectNewsfleshpl_PL
dc.subjectMira Grantpl_PL
dc.subjectzombiepl_PL
dc.subjectepidemiapl_PL
dc.subjectart-grozapl_PL
dc.subjectFreak Showspl_PL
dc.subjectwstrętpl_PL
dc.subjectLovecraftpl_PL
dc.subjectwilkołactwopl_PL
dc.subjectwilkołakpl_PL
dc.subjectÁlex de la Iglesiapl_PL
dc.subjectGuillermo del Toropl_PL
dc.subjectfilm wojennypl_PL
dc.subjecthorrorpl_PL
dc.subjectwspółczesne kino hiszpańskiepl_PL
dc.subjecthiszpańska wojna domowapl_PL
dc.subjectAndrzej Ziemiańskipl_PL
dc.subjectJacek Piekarapl_PL
dc.subjectliteratura popularnapl_PL
dc.subjectestetyka gorepl_PL
dc.subjectśmierćpl_PL
dc.subjectfantasypl_PL
dc.subjectgrozapl_PL
dc.subjectliteratura polskapl_PL
dc.subjectHorror na Roztoczupl_PL
dc.subjectStefan Dardapl_PL
dc.subjectlocus terribilispl_PL
dc.subjectprzestrzeńpl_PL
dc.subjectRoztoczepl_PL
dc.subjectLubelszczyznapl_PL
dc.subjecthorror rosyjskipl_PL
dc.subjectmyślenie magicznepl_PL
dc.subjectfolklor słowiańskipl_PL
dc.subjectlikantropiapl_PL
dc.subjecttanatologiapl_PL
dc.subjectszamanizmpl_PL
dc.subjectśmierćpl_PL
dc.subjectpsychedelikipl_PL
dc.subjectpowieść okultystycznapl_PL
dc.subjectokultyzmpl_PL
dc.subjectnew weirdpl_PL
dc.subjectweirdpl_PL
dc.subjectgrozapl_PL
dc.subjectKsenia Olkuszpl_PL
dc.subjectFacta Fictapl_PL
dc.subjectOśrodek Badawczy Facta Fictapl_PL
dc.subjectPerspektywy Ponowoczesnościpl_PL
dc.subject"Światy grozy"pl_PL
dc.titleŚwiaty grozypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
dc.contributor.organizationOśrodek Badawczy Facta Fictapl_PL
dc.description.epersonOśrodek Badawczy Facta Ficta
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska