Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWalesiak, Marek
dc.contributor.authorDziechciarz, Józef
dc.contributor.authorBak, Andrzej
dc.date.accessioned2013-03-09T22:21:21Z
dc.date.available2013-03-09T22:21:21Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.isbn3-540-64641-8
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1050
dc.description.abstractThe paper presents segmentation study, which employs methods of classification to single out the segments. The variables measured on the ordinal scale were used as the criteria of market segmentation. Variables used reflected students’ attitude towards 20 statements about advertising. Ordinal character of the data required application of specific measure (1) of object’s distance. This measure was used in order to evaluate the similarities of objects, which were based on numbers of relations “equal to”, “greater than” and “smaller than”.en
dc.language.isoenen
dc.publisherSpringer-Verlagen
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectmarket segmentationen
dc.subjectmeasurement scalesen
dc.subjectclassificationen
dc.titleOrdinal variables in the segmentation of advertisement receiversen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiuen
dc.description.epersonMarek Walesiak


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.