Show simple item record

dc.contributor.authorWalesiak, Marek
dc.date.accessioned2013-03-10T12:24:17Z
dc.date.available2013-03-10T12:24:17Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0033-2372
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1064
dc.description.abstractW metodologii conjoint analysis, w pomiarze struktury preferencji, wyróżnia się podejście dekompozycyjne, kompozycyjne i kompozycyjno-dekompozycyjne. W podejściu dekompozycyjnym, na podstawie dokonanych przez respondentów ocen zbioru profilów (produktów, usług) opisanych wybranymi atrybutami, otrzymuje się całkowite preferencje respondentów. Następnie, wykorzystując metody estymacji, dokonuje się podziału całkowitych preferencji respondentów przez obliczenie udziału każdego z atrybutów w oszacowanej całkowitej wartości użyteczności profilu. W podejściu kompozycyjnym użyteczność całkowita profilu jest ważoną sumą ocen poziomów atrybutów, gdzie wagi wyrażają ważność poszczególnych atrybutów (zob. [24], s. 3). W podejściu kompozycyjno-dekompozycyjnym łączy się cechy obu podejść. W pierwszej fazie stosuje się podejście kompozycyjne, a następnie podejście dekompozycyjne (np. w metodzie ACA). Podstawowe kroki procedury conjoint analysis przedstawia tab. 1. W artykule scharakteryzowany zostanie czwarty krok tej procedury, tj. gromadzenie danych.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPrzegląd Statystyczny,, Tom 48, z. 1-2, s. 41-53pl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectgromadzenie danychpl
dc.subjectdata analysispl
dc.subjectcojoint analysispl
dc.titleGromadzenie danych w procedurze conjoint analysispl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl
dc.description.epersonMarek Walesiak


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.