Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZamorska, Magdalena
dc.date.accessioned2013-03-10T18:59:04Z
dc.date.available2013-03-10T18:59:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationM. Zamorska, Transkulturowość butō. Japonia, Welsch i pytania o tożsamość, "Kultura-Historia-Globalizacja" nr 6 2010pl
dc.identifier.issn18-98-72-65
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1081
dc.description.abstractThe Cultural Potential of Buto: On the Conception of Transculturality in Wolfgang Welsch — In the buto dance, born originally in Japan after the Second World War, the performer is devoid of his social identity and concentrates on the body as such. Hijikata and Ono — the creators of the dance — utilized the elements of ritual, philosophical and artistic traditions constituent both of the culture of Japan and the culture of the West. In my article I attempt to answer the question in what way the deprivation of one’s social identity can create a trans-cultural field of communication allowing a new form of artistic expression.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherUniwersytet Wrocławskipl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectWelschpl
dc.subjecttranskulturowośćpl
dc.subjecttransculturalitypl
dc.subjectbutopl
dc.subjectbutohpl
dc.titleTranskulturowość butō. Japonia, Welsch i pytania o tożsamośćpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.description.epersonMagdalena Zamorska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska