Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych
Streszczenie
Podstawową dziedziną badań statystycznej analizy wielowymiarowej są badania marketingowe. Wiele technik statystycznej analizy wielowymiarowej jest praktycznie nieobecnych w badaniach teoretycznych i aplikacjach empirycznych. Dotyczy to analizy dyskryminacyjnej, analizy czynnikowej, skalowania wielowymiarowego, analizy pomiaru łącznego oddziaływania zmiennych (conjoint measurement. conjoint analysis), metody detekcji interakcji (automatic interaction detection - AID) i analizy współwystępowania (correspondence analysis). Niektóre z nich nie mają nawet utrwalonych polskich nazw.
Oferta w zakresie technik statystycznej analizy wielowymiarowej musi być znacznie wzbogacona z przeniesieniem akcentów z metod wykorzystujących zmienne mierzone na silnych skalach pomiaru (przedziałowej i ilorazowej) na metody, które posługują się danymi mierzonymi na skalach porządkowych i nominalnych.
Celem artykułu jest zaprezentowanie istoty metody detekcji interakcji oraz wskazanie jej potencjalnych zastosowań w badaniach marketingowych.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.