Pomiar preferencji studentów przy wyborze warunków zakwaterowania
Streszczenie
Metoda conjoint analysis (measurement)l została pierwotnie zaproponowana na gruncie badań psychometrycznych. W zastosowaniach marketingowych służy do pomiaru preferencji konsumentów względem produktów opisanych wektorem zmiennych, które mierzone są na skali nominalnej (w analizie pełnią one rolę zmiennych niezależnych). Preferencje konsumentów (zmienna zależna) mierzone są na skali porządkowej, przedziałowej lub ilorazowej. Oceny respondentów podlegają dezagregacji. W rezultacie otrzymuje się współczynniki użyteczności cząstkowych wykorzystywane w badaniach marketingowych w celu:
a) określenia relatywnej ważności każdej zmiennej przy wyborze produktu lub usługi przez nabywcę,
b) określenia użyteczności każdego poziomu danej zmiennej,
c) oszacowania (prognozowania) udziału w rynku wybranych produktów lub usług,
d) segmentacji rynku.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [15570]

Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.