Nurt empathy games w niezależnych grach wideo
dc.contributor.author | Bakun, Martyna | |
dc.date.accessioned | 2016-12-29T11:31:54Z | |
dc.date.available | 2016-12-29T11:31:54Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Bakun, M. (2016). Nurt empathy games w niezależnych grach wideo, [w:] D. Gałuszka, G. Ptaszek, D. Żuchowska-Skiba (red.), Technokultura: transhumanizm i sztuka cyfrowa. Kraków: Libron, s. 173-188. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-65148-40-7 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/11056 | |
dc.description.abstract | Twórcy niezależnych gier wideo coraz częściej decydują się na odrzucenie eskapistycznej formy, służącej wyłącznie rozrywce. Rozwijający się nurt empathy games łączy produkcje skupiające się na tematyce zazwyczaj niekojarzonej z grami wideo – poważnej, dotyczącej realnych problemów lub stanowiącej społeczny komentarz, często zapis osobistych doświadczeń autorów. Autorka stawia w swojej pracy kilka pytań: czy gry wideo mogą być narzędziami budowania empatii? Ku jakiemu rodzajowi empatii są one skierowane (emocjonalnej czy poznawczej)? Za pomocą jakich środków budowane jest współodczuwanie? Nurt empathy games wpisuje się w zjawiska powiązane z humanistyką cyfrową, takie jak cyfrowe opowieści (digital storytelling), intertekstualność, kulturę uczestnictwa, co sprawia, że stanowi interesujący temat badań. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Libron | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | badania gier | pl_PL |
dc.subject | emphaty games | pl_PL |
dc.subject | empatia w grach wideo | pl_PL |
dc.subject | niezależne gry wideo | pl_PL |
dc.title | Nurt empathy games w niezależnych grach wideo | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/other | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie | pl_PL |
dc.description.eperson | Filip Lohner |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16161]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.