Show simple item record

dc.contributor.authorWyrostkiewicz, Michał
dc.date.accessioned2017-01-09T12:52:02Z
dc.date.available2017-01-09T12:52:02Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.citationEkologiczne wymiary edukacji instytucjonalnej, "Scientific Bulletin of Chełm", 7 (2016), nr 2, s. 83-92.pl_PL
dc.identifier.issn2084-6770
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/11160
dc.description.abstractEkologiczność to zgodność z naturą. Konsekwentnie, troska ekologiczna to zabieganie o naturalność. W przypadku człowieka (osoby ludzkiej) oznacza to nie tylko troskę o przyrodę, ale i o społeczeństwo oraz o infokomponet. To są bowiem trzy integralne obszary naturalnego środowiska człowieka-osoby. Troska ekologiczna musi uwzględniać bezpośrednią troskę o samego człowieka: o to, aby mógł zrealizować sens i cel swojej egzystencji – żeby mógł żyć zgodnie ze swoją naturą. To zadanie jawi się jako imperatyw moralny. Moralność zaś to nic innego, jak ekologiczność – zasady moralne to normy wynikające z natury świata i człowieka; to zasady, których przestrzeganie pozwala utrzymać naturalność w świecie. Pomocą w zachowaniu ekologicznego stanu świata jest edukacja, zwłaszcza instytucjonalna. Szkoła jawi się jako swoista nisza ekologiczna. Wszelkie przejawy godzące w instytucje edukacyjne oraz przeciwne edukacji są nieekologiczne. Niszczą środowisko osoby ludzkiej i ją samą.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmiepl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectmoralnośćpl_PL
dc.subjectszkołapl_PL
dc.subjectinstytucjonalnapl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectekologia ludzkapl_PL
dc.subjectekologiapl_PL
dc.titleEkologiczne wymiary edukacji instytucjonalnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl_PL
dc.description.epersonMichał Wyrostkiewicz


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.