dc.contributor.author | Polcyn, Jan | |
dc.contributor.author | Stępień, Sebastian | |
dc.date.accessioned | 2017-01-16T12:21:41Z | |
dc.date.available | 2017-01-16T12:21:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Polcyn, J., Stępień, S., 2016, Efektywna organizacja dostarczania dóbr publicznych - na przykładzie sektora edukacji w Polsce, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, Nr 2/2016(21) s. 266-280. | pl_PL |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/11238 | |
dc.description.abstract | The problem of quantifying public goods (PGs), and measuring efficiency of organization
providing PG it is one of the most complex question of public choice theory. Unfortunately, there
is no common methodology of research in that area, and universal methods of quantification and
valuation of public goods do not exist. Therefore, the main objective of this article is to develop a
universal methodology for measuring the quality and quantity of public goods, as well as the
efficiency of organization responsible for their provision in different sectors of the economy. The
article is, however, not only methodological discussion. Authors have attempted to apply the
developed methodology to investigate the process of providing public goods in the education
sector in Poland, choosing as a case study Wielkopolska region. | pl_PL |
dc.description.abstract | Problem kwantyfikacji dóbr publicznych, a tym bardziej pomiaru efektywności organizacyjnej ich
dostarczania należy do najbardziej złożonych problemów teorii wyboru publicznego. Niestety nie
ma w tym względzie powszechnie akceptowanej metodyki badań, a uniwersalne metody
kwantyfikacji i waloryzacji dóbr publicznych w zasadzie nie istnieją. Dlatego głównym celem
artykułu jest opracowanie uniwersalnej metodyki pomiaru ilości i jakości dóbr publicznych, a
także efektywności organizacyjnej procesu ich dostarczania w różnych sektorach gospodarki, która
umożliwiłaby wykonywanie analiz taksonomicznych. Artykuł ma jednak wymiar nie tylko metodologiczny. Autorzy podjęli próbę zastosowania opracowanej metodyki do zbadania procesu
dostarczania dóbr publicznych w sektorze edukacji w Polsce, wybierając jako studium przypadku
województwo wielkopolskie w układzie powiatów. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | financing system for education | pl_PL |
dc.subject | taxonomic analysis | pl_PL |
dc.subject | educational sector | pl_PL |
dc.subject | public goods | pl_PL |
dc.subject | finansowanie edukacji | pl_PL |
dc.subject | analizy taksonomiczne | pl_PL |
dc.subject | sektor edukacji | pl_PL |
dc.subject | dobra publiczne | pl_PL |
dc.title | Efektywna organizacja dostarczania dóbr publicznych - na przykładzie sektora edukacji w Polsce | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Stanislaw Staszic University of Applied Sciences in Pila | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu | pl_PL |
dc.description.eperson | Jan Polcyn | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |