Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBiałous, Maciej
dc.contributor.authorKiszkiel, Łukasz
dc.contributor.authorSkowrońska, Małgorzata
dc.contributor.authorSztop-Rutkowska, Katarzyna
dc.date.accessioned2017-01-18T10:57:27Z
dc.date.available2017-01-18T10:57:27Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.isbn978-83-60308-43-1
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/11270
dc.description.abstractNiniejsza publikacja stanowi efekt pracy badawczej nad kondycją edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Badanie zostało zrealizowane w 2016 r., w ramach projektu Podlaski Pomost Kultury (2016-2018), będącego regionalnym wydaniem programu Bardzo Młoda Kultura, zainicjowanego przez Narodowe Centrum Kultury. Zasadniczym celem było stworzenie obrazu stanu oraz specyfiki edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Diagnoza miała za zadanie wskazać, jakie zasoby mogą zostać wykorzystane do prowadzenia skutecznych działań edukacyjnych i kulturalnych w ramach stworzonej przez lokalnego Operatora programu (Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury) sieci instytucji i animatorów kultury oraz jakie problemy regionalnego środowiska i poszczególnych interesariuszy należy rozwiązać, aby podwyższyć efektywność działań w zakresie edukacji kulturowej. Chodziło również o stworzenie rzetelnego źródła informacji o zasobach materialnych i kadrowych, pozwalających na skuteczne prowadzenie działań związanych z edukacją kulturową oraz nawiązywanie szeroko rozumianej współpracy między zaangażowanymi w nią podmiotami. Istotne było również określenie zróżnicowanych oczekiwań i percepcji edukacji kulturowej wśród różnych grup badanych. Badaczom zależało więc na poznaniu opinii instytucji kultury, władz samorządowych, nauczycieli i pedagogów oraz animatorów kultury, zarówno tych pracujących w konkretnych strukturach, instytucjach, jak i tych, którzy działają niezależnie. Warto podkreślić, że osobna uwaga została poświęcona roli placówek edukacyjno-oświatowych oraz organizacji pozarządowych, prowadzących działania bardziej nieregularne i pozostających często poza głównym nurtem tego typu badań.pl_PL
dc.description.sponsorshipNarodowe Centrum Kulturypl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstokupl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectedukacja kulturowapl_PL
dc.subjectedukacja kulturalnapl_PL
dc.subjectsocjologia kulturypl_PL
dc.subjectsocjologia edukacjipl_PL
dc.titleDiagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskimpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
dc.contributor.organizationFundacja SocLabpl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet w Białymstokupl_PL
dc.description.epersonMaciej Białous
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska