dc.contributor.author | Białous, Maciej | |
dc.contributor.author | Kiszkiel, Łukasz | |
dc.contributor.author | Skowrońska, Małgorzata | |
dc.contributor.author | Sztop-Rutkowska, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2017-01-18T10:57:27Z | |
dc.date.available | 2017-01-18T10:57:27Z | |
dc.date.issued | 2016-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-60308-43-1 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/11270 | |
dc.description.abstract | Niniejsza publikacja stanowi efekt pracy badawczej nad kondycją edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Badanie zostało zrealizowane w 2016 r., w ramach projektu Podlaski Pomost Kultury (2016-2018), będącego regionalnym wydaniem programu Bardzo Młoda Kultura, zainicjowanego przez Narodowe Centrum Kultury. Zasadniczym celem było stworzenie obrazu stanu oraz specyfiki edukacji kulturowej w województwie podlaskim. Diagnoza miała za zadanie wskazać, jakie zasoby mogą zostać wykorzystane do prowadzenia skutecznych działań edukacyjnych i kulturalnych w ramach stworzonej przez lokalnego Operatora programu (Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury) sieci instytucji i animatorów kultury oraz jakie problemy regionalnego środowiska i poszczególnych interesariuszy należy rozwiązać, aby podwyższyć efektywność działań w zakresie edukacji kulturowej. Chodziło również o stworzenie rzetelnego źródła informacji o zasobach materialnych i kadrowych, pozwalających na skuteczne prowadzenie działań związanych z edukacją kulturową oraz nawiązywanie szeroko rozumianej współpracy między zaangażowanymi w nią podmiotami. Istotne było również określenie zróżnicowanych oczekiwań i percepcji edukacji kulturowej wśród różnych grup badanych. Badaczom zależało więc na poznaniu opinii instytucji kultury, władz samorządowych, nauczycieli i pedagogów oraz animatorów kultury, zarówno tych pracujących w konkretnych strukturach, instytucjach, jak i tych, którzy działają niezależnie. Warto podkreślić, że osobna uwaga została poświęcona roli placówek edukacyjno-oświatowych oraz organizacji pozarządowych, prowadzących działania bardziej nieregularne i pozostających często poza głównym nurtem tego typu badań. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Narodowe Centrum Kultury | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | edukacja kulturowa | pl_PL |
dc.subject | edukacja kulturalna | pl_PL |
dc.subject | socjologia kultury | pl_PL |
dc.subject | socjologia edukacji | pl_PL |
dc.title | Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl_PL |
dc.contributor.organization | Fundacja SocLab | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet w Białymstoku | pl_PL |
dc.description.eperson | Maciej Białous | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |