Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKoziel, Jacek A.
dc.date.accessioned2017-01-20T13:29:06Z
dc.date.available2017-01-20T13:29:06Z
dc.date.issued2016-12-30
dc.identifier.issn2080-2021
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/11288
dc.description.abstractThe objective of this article was to summarize selected successful grant-writing strategies from the perspective of an American public university faculty member. Early sections focused on describing the American public university system aspects that constitute the background to incentivizing and rewarding successful grant-writing. The latter sections focused on examples of resources, from the personal to the national level for grant-wring. The article concluded with tips for successful grant-writing for junior scientists that are known to work regardless of the academic system. The author is a faculty member of one of the first public universities in the U.S. and a member of #1 ranked department in the U.S. in the area of agricultural and biological engineering. The author had a great opportunity to mentor junior scientists in Poland as a U.S. Fulbright Scholar. This article is a timely contribution to the ongoing efforts to reform the Polish university system. Specific solutions dealing with promoting and incentivizing excellence discussed in this article can be a useful input for consideration.en
dc.description.abstractCelem tego artykułu było podsumowanie wybranych strategii pisania podań o dotacje na badania z perspektywy pracownika wydziału amerykańskiego uniwersytetu publicznego. Pierwsza część koncentruje się na opisywaniu aspektów amerykańskiego publicznego systemu akademickiego, które stanowią bazę pisania skutecznych podań o dotacje. Ostatnia część skupia się na środkach wspomagających pisanie grantów od poziomu personalnego do krajowego. W artykule zawarto wskazówki dla młodych naukowców w zakresie skutecznego pisania podań, bez względu na dany system akademicki. Autor jest pracownikiem wydziału jednej z pierwszych uczelni publicznych w Stanach Zjednoczonych i członkiem kadry wydziału notowanego na 1. miejscu w rankingu ogólnokrajowym w dziedzinie inżynierii rolniczej i biologicznej. Miał on doskonałą okazję mentoringu młodych naukowców w Polsce jako U.S. Fulbright Scholar. Ten artykuł wpisuje się do wysiłków na rzecz reformy polskiego systemu uniwersyteckiego. Konkretne rozwiązania zajmują się promowaniem i udoskonalaniem omówionych w tym artykule kwestii, które mogą być przydatne w tej dyskusji.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherPaństwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolupl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode*
dc.subjectAmerican public universityen
dc.subjectresearch fundingen
dc.subjectgrant-writingen
dc.subjectamerykański uniwersytet publicznypl_PL
dc.subjectdotacje badańpl_PL
dc.subjectpisanie podańpl_PL
dc.titleSuccessful grant-writing strategies for junior scientists: an American public university perspectiveen
dc.title.alternativeStrategie pisania podań o dotacje badań dla młodych pracowników nauki: z perspektywy amerykańskiego uniwersytetu publicznegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationIowa State University, Ames, IAIA, USApl_PL
dc.description.epersonNatalia Ptak


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International