Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGłowacka, Katarzyna
dc.date.accessioned2017-01-30T09:47:48Z
dc.date.available2017-01-30T09:47:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2300-4584
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/11369
dc.description.abstractThe significant change in the characteristics of political campaign communication has been acknowledged and examined by a plethora of scholars from various disciplines. A great deal of a scholarly community members have tried to coin their own theory, which would convincingly interpret this new reality. The aim of this article is to present specific features of pre‑modern campaigning. The nature of this phenomenon is shown by analysing the 1989 parliamentary election campaign in Poland, which perfectly fits into the model described by Bogusława Dobek‑Ostrowska, Mariusz Kolczyński and Janusz Sztumski. The author focuses primarily on campaign coordination and dominant channels for political campaigning. The campaign’s financial resources and role of external professional consultants are also examined.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWSMiP UJ/Księgarnia Akademickapl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subject1989pl_PL
dc.subjectcampaign organizationpl_PL
dc.subjectevolution of political campaign communicationpl_PL
dc.subjectpre‑modern campaigningpl_PL
dc.subjectPolish parliamentary election campaignpl_PL
dc.titleKampania wyborcza 1989 roku jako przykład kampanii premodernizacyjnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.description.epersonArkadiusz Nyzio


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.