Odgrywanie roli, negocjowanie i zaprzyjaźnianie się. Analiza procesu przyjmowania pacjenta stomatologicznego
Abstract
Książka przedstawia proces przyjmowania pacjenta stomatologicznego. Autor analizuje interakcje zachodzące pomiędzy stomatologami, pacjentami i ich osobami towarzyszącymi. Omówione zostało przede wszystkim takie społeczne aspekty wizyty stomatologicznej jak negocjowanie, uwarunkowania temporalne czy praca sentymentalna (praca nad uczuciami). Książka pokazuje, że w wielu wypadkach, aby zapewnić płynność przebiegu wizyty stomatolog nie tylko musi być świetnym fachowcem, ale również mistrzem interakcji, aktorem, a niekiedy nawet w pewnym sensie psychoterapeutą. Zawarte w pracy wnioski są wynikiem wywiadów swobodnych ze stomatologami, personelem pomocniczym i pacjentami oraz obserwacji uczestniczącej prowadzonej przez autora w gabinetach stomatologicznych.
Książka ze względu na swój naukowy charakter jest skierowana przede wszystkim do osób zainteresowanych socjologią jakościową i metodologią teorii ugruntowanej, ale sam rozdział empiryczny stanowi ciekawą lekturę dla samych stomatologów, studentów stomatologii i pacjentów.
Collections
- Książki / Books [2911]