Metody wprowadzania zmian w oświacie: próba systematyzacji pojęć
Abstract
Celem artykułu jest usystematyzowanie pojęć związanych z wprowadzaniem zmian w oświacie. Pojęcia odnoszące się do zmieniania oświaty, takie jak rewolucja edukacyjna, reforma czy innowacja, często są używane w sposób mało konsekwentny i nieprecyzyjny. Utrudnia to rzeczową debatę na temat zmian w szkolnictwie i jest przeszkodą w rozwoju wiedzy pedagogicznej. Z drugiej strony edukacja jest tworem ludzkim par excellence, opartym na interpretacjach rzeczywistości społecznej i podlegającym ciągłym interpretacjom.
Można przypuszczać, że w związku z tym używanie w pedagogice precyzyjnej, ścisłej terminologii – zbliżonej do tej używanej w ramach nauk przyrodniczych - jest po prostu niemożliwe.
Collections
- Artykuły / Articles [15510]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.